IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    ***,проекта за водородни автомобили е за бъдещето, когато водорода ще се произвежда и продава масово.Грешката на Тойота е,че малко избързаха.От собствена зарядна станция ще зареждаш когато си купиш Тесла.Дотогава ще плащаш по 2,60 лв за нафта и ще мълчиш.
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Накратко ( преди 9 месеца )
    Днес цените на електромобилите са малко по-високи от цените на автомобил с ДВГ, но ако караш повече километри и има къде да зареждаш евтино, ИМА СМИСЪЛ в дългосрочен план да си купиш електромобил. Ако караш малко километри, за градско е по-СМИСЛЕНО да си купиш хибрид или бензинов автомобил, а за дълъг път дизелов автомобил. Антиелектриците ще ми подскажат ли кога има СМИСЪЛ да караш водороден автомобил? А СМИСЪЛА да се изграждат зарядни станции за водород? Водородът е БЕЗСМИСЛЕН!
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Само едно тойоткаджийче леко подаде глава от дупката на майка си. Колко ли е кофти да вярваш на японски шарлатани години наред, да ги защитаваш с пяна на устата по форумите без заплащане, а накрая да се окажеш крив, както всичко в живота ти?
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Накратко ( преди 9 месеца )
    За 100 километра 1,20 лв от собствена централа, която може да бъде изградена от всеки който има покрив над главата си. 3 лв на нощна тарифа от контакта. 5 лв дневна тарифа. 12 лв на бърза зарядна. 12,50 при 5/100разход 25 лв при 10 на 100 и 58 лв на водород.
  • #21
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До антиматематиците ( преди 9 месеца )
    Да преговорим. Себестойността на енергията излиза 10 стотинки за киловатчас, но собствениците на зарядни слагат 500 % надценка, за да си върнат инвестициите след две години. Себестойността на тока за 100 км е 2лв/100 км за собственика на зарядната, който може да е и крайния клиент, но при продажба цената скача на 12 лв за 100 км. При същия сценарий себестойността на водорода е 12 лева на 100 км, но продават с 500% надценка на 60 лв на километър. Кое ли е бъдещето?
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До антиматематиците ( преди 9 месеца )
    В темата за зарядни за електромобили изписахте над 200 коментара как инсталация за 200 000 лв, която произвежда 200 000kWh годишно за 1 милион км на леки автомобили с разход 20kWh с гаранция 10 години е икономически не изгодна защото бъдещето принадлежи на водорода и синтетичните горива. Но тук Цари оглушителна тишина и дори нормалните заяждания и обиди ги няма? Скрихте се като лалугери в дупките?
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Слави ( преди 9 месеца )
    Ако ти дадат тази кола за 20 000 лв ще я купиш ли?
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Слави ( преди 9 месеца )
    В България сме "най-богати",найвни,горделиви,обичаме да демонстрираме материално благосъстояние-затова и всичко ни е по-скъпо:храна,кола,жилище,ток,вода и т.н.Да не говорим и за ***,сметища,пътища,унищожени гори,села
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тези ли бяха дето на 50 хил км клетката се износва и ти искат 30-40 хиляди за подмяна?
  • #16
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Слагам и един ДВГ шестак, и заспива.