IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    ей тъй наизуст ( преди 9 месеца )
    Като ви знам статиите предполагам ,че единствената уловка е че офертата е за държава на няколко хиляди км от България
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    до тойоткаджията ( преди 9 месеца )
    "Е днес пак не ти се получи" - Кое не ми се е получило? Че съм се образовал успешно, за да мога да предвидя измамите на Тойотка? Че мога да говоря с факти и доводи? Че за пореден път изобличавам бедните ти лъжи и мокри мечти? Кога ще напишеш поне нещо вярно? (ще ти подскажа - напиши "водата е мокра" и веднага ще ти сложа плюс!)
  • #13
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Шафьор ( преди 9 месеца )
    Друго си е чистата нафта, хем икономична хем без пари - вечер по тъмно си точа по 10 литра от служебния бус и никой не разбира.
  • #12
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ами да им е честита на тоьота поредната издънка на някой псевдо гений. От 10 години вървят само надолу, добре че имат добра репутация да продават въпреки калпавите модели дето са ги наизкарали напоследък.
  • #11
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Цитат ( преди 9 месеца )
    Зареждането на тези 23 микробуса за дневния пробег отнема 20 минути на 120 киловата зарядно, А батерията при всякакви условия може да осигури едновременно зареждане на четири микробуса. Презареждане с 200 киловата, зареждането отнема 12 минути, ако товарят много бързо. Тогава всеки микробус има 12 минути за зареждане и 23 часа и 48 минути за работа на денонощие.
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Цитат ( преди 9 месеца )
    4 такива батерии с общ капацитет 860kWh, които всеки ден ДОзареждат микробусите с 714kWh, за да изминат общо 3200 км на ден от понеделник до събота, което прави 1 милион километра годишно. 1200 м2 фотоволтаични панели, които осигуряват енергията в слънчеви дни и 30 kW връзка към мрежата, която да зарежда батериите когато няма слънце. Мощността 400 kW от батериите и 30 kW от мрежата могат да осигурят 430kW за бързо зарядно. На каква цена плаща в момента токът, за да сметнем възвръщаемост
  • #9
    4 rate up comment 9 rate down comment
    От днес ( преди 9 месеца )
    Ако с тези 200 000kWh бъде произведен водород, ще стигне за 200 000 км - 100 лв на 100 км първата година, срещу 20 лв за 100 км при електромобилите. Ако бъде произведено синтетично гориво, стига само за 100 хиляди километра - 200 лв на 100 км за първата година. На десетата година 2 лв за 100 км на ток без други разходи, 10 лв само за енергията за водорода което е най-малкия разход, А за синтетично гориво 20 лв на 100 км само за енергията плюс разходите за водорода плюс разходи за улавяне на СО2
  • #8
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Да припомним ( преди 9 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Супер изгодно ( преди 9 месеца )
    "Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър." Toyota го е измислила и това е най-икономичният автомобил в света! Все пак кой съм аз че да споря с гуруто Тойода и хилядите инженери които работят в най-високотехнологичната фирма Toyota? За 1милион км този автомобил ще изхарчи само 310 000 $, а зарядна станция струва само 2 милиона и зарежда по 3 автомобила на час.
  • #6
    1 rate up comment 6 rate down comment
    На баба ви дедовеца ( преди 9 месеца )
    "Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай)."***Подобен е проблема и с електрическите станции. Затова пък в БГ зарядни станции с лопата да ги ринеш?! За сравнение в момента в Калифорния не можеш да купиш Камри под $40,000. Можеш обаче, ако действуваш на приниципа: За опит, пари не взимат...