IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD започна ценова война срещу автомобили с бензинов двигател

Новата кампания на китайците е „Електричеството е по-евтино от петрола“.

Най-големият производител на електрически автомобили BYD е започнал ценова война срещу конкуренти като Toyota и Volkswagen, които в Китай предлагат и модели с двигатели с вътрешно горене, съобщава агенция Bloomberg.


BYD


BYD е намалил цените на повече от 100 свои електрически и хибридни модела като част от маркетинговата си кампания „Електричеството е по-евтино от петрола“. Така вече съществуващите модели са поевтинели, а цените на други 70 автомобила предстои да бъдат променени до дни.

Най-достъпните модели на BYD в Китай вече струват под 10 000 долара. Електрическият хечбек Seagull, например, е поевтинял с 5% и се продава за 9600 золара, а цената на един от бестселърите на BYD - електрическият седан Qin Plus, е паднала с 20% - до 19 900 долара.

„BYD използва своето предимство в рентабилността, за да атакува пазара. Ако имам повече чипове в игра на покер, мога да се опитам да сплаша опонента си, за да го принудя да излезе от играта“, коментира Бил Русо, ръководител на базираната в Шанхай консултантска компания Automobility.


0 от 500
  • #42
    5 rate up comment 0 rate down comment
    patci84 ( преди 7 месеца )
    Бе в китай тези коли с два пъти по евтини отколкото в европа!!!
  • #41
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Ако за първото тримесечие миналата година от слънцето са произведени 377GWh, то тази година три месечието още не е приключило, но вече са произведени 700GWh, което е почти два пъти повече от миналата година. Тоест само за една година са инсталирани фотоволтаици които могат да осигурят енергия за зареждане на допълнителни половин милион електромобила дори през зимата и четири пъти повече през лятото. Все още ли твърдиш че ще има недостиг на електрическа енергия? Чиста електрическа енергия!
  • #40
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Знаех си ( преди 7 месеца )
    Или нямаш тази информация или я знаеш и умишлено манипулираш. Фактите сочат, че само тази седмица беше обявено затварянето на още седем въглищни централи в Германия източник "Германия затваря седем ТЕЦ на въглищаБерлин се връща към зеления преход след края на енергийната криза26 Март 2024" . Другия факт, делът на ВЕИ от началото на 2024 е 61%, а на изкопаемите 39% . През 2023 г. въглищата са осигурили 26% от германската електроенергия, което е спад от 33% спрямо предходната година.
  • #39
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    За втория въпрос Не си длъжен да знаеш всичко, затова ще ти помогна. За средногодишния пробег от 13 000 км и разход 20 kWh на 100 км за всеки електромобил са необходими 2 600kWh годишно, 650 kWh за три месеца. Тоест миналата година през зимните дни когато добива от слънце е най-нисък е произведена енергия за зареждане на 580 000 електромобила. Но в България има само 10 000 електромобила. Дали е проблем зареждането им с чиста енергия и изграждането на още мощности?
  • #38
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Например ако миналата година за първото тримесечие ВЕИ в Германия са имали 51,8% дял, а АЕЦ 4,5% за изкопаемите остават 43,6% Колко са тази година дяловете на веи и изкопаемите горива според тебе след като вече нямат нито един АЕЦ? Да си говорим с факти и цифри, а не с догадки? Да се върнем на България. Ако за първото тримесечие миналата година от слънцето са произведени 377GWh колко електромобила са могли да бъдат заредени, да видим могат ли да бъдат изградени достатъчно бързо мощност за всичк
  • #37
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До NEV ( преди 7 месеца )
    "Особедно и от както Германия затвори атомните си централи. Само не ми излизате с коментари като фотоволтаици и вятърни "мелници", ако искате да бъдете наистина сериозни! :)" напълно съм съгласен И винаги държа да бъдем сериозни и да не се аргументираме с емоции и опорни точки, а с факти. Бихте ли ми казали какви са фактите за опорните ви точки? Например ако миналата година за първото тримесечие ВЕИ в Германия са имали 51,8% дял, а АЕЦ 4,5% за изкопаемите остават 43,6% Колко са тази година
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Nev do #35 ( преди 7 месеца )
    И още една гледна точка да добавя, четох някъде на скоро, мисля че за Калифорния ставаше въпрос според проучване за сената на някаква еко комисия, ако утре заменят само 10% от съществуващите коли с конвенционални ДВГ със електрички, зарядната и електрически системи ще клекнат, защото не могат да поемат такъв "нов" товар! Това за Калифорния, представете си за останалата част от Светът! А, и да споменем тази годишната зима в Чикаго и "приятните" изживявания на гордите собственици на еко возила! :
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Nev do #35 ( преди 7 месеца )
    Съгласен съм до накъде с коментара, и веднага изниква един въпрос, от къде ще дойде електроенергията да се зареждат тези нови батерии? Нима не от въглищни и други централи на фосилни горива, които съставят по-голямата част от световния фонд за производство на ел. енергия? Особедно и от както Германия затвори атомните си централи. Само не ми излизате с коментари като фотоволтаици и вятърни "мелници", ако искате да бъдете наистина сериозни! :)
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До NEV ( преди 7 месеца )
    Имам добра и лоша новина за тебе. Лошата е че няма нещо което да не замърсява на този свят. Дори ти издишаш повече въглероден диоксид на година отколкото от движението на някои автомобили. Това означава ли, че не трябва да дишаш? Хубавата новина е, че когато тези батерии влязат в масово производство, дори и тежките машини в рудниците ще минат на батерии и замърсяването ще е по-малко. Не че няма да го има. Вятърът за денонощие носи повече тонове пясък от пустинята, от годишните емисии на ФПЧ.
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Nev ( преди 7 месеца )
    Ако успеят да решат проблемите с твърдо-електролитните батерии ел.автомобилите може и да станат по-привлекателни и ефективни. Това обаче не променя факта, че за да се произведе една батерия, се копаят тонове различна руда, от дизелови машини, изгарящи тонове нафта! Ако се сложи това на сметката на "зелените" коли, излиза, че до 90 К км не са еко!