IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BYD започна ценова война срещу автомобили с бензинов двигател

Новата кампания на китайците е „Електричеството е по-евтино от петрола“.

Най-големият производител на електрически автомобили BYD е започнал ценова война срещу конкуренти като Toyota и Volkswagen, които в Китай предлагат и модели с двигатели с вътрешно горене, съобщава агенция Bloomberg.


BYD


BYD е намалил цените на повече от 100 свои електрически и хибридни модела като част от маркетинговата си кампания „Електричеството е по-евтино от петрола“. Така вече съществуващите модели са поевтинели, а цените на други 70 автомобила предстои да бъдат променени до дни.

Най-достъпните модели на BYD в Китай вече струват под 10 000 долара. Електрическият хечбек Seagull, например, е поевтинял с 5% и се продава за 9600 золара, а цената на един от бестселърите на BYD - електрическият седан Qin Plus, е паднала с 20% - до 19 900 долара.

„BYD използва своето предимство в рентабилността, за да атакува пазара. Ако имам повече чипове в игра на покер, мога да се опитам да сплаша опонента си, за да го принудя да излезе от играта“, коментира Бил Русо, ръководител на базираната в Шанхай консултантска компания Automobility.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Ще ми говори, че има още накъде да растат продажбите, защото след като електромобили те са подходящи за София най-вероятно са подходящи и за Варна Пловдив Бургас и други големи градове. При положение че 80% от населението в Китай живее в големите градове, ще означава че при 50% пазарен дял, електромобилите имат огромни шансове да вземат още 30% пазарен дял.
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 8 месеца )
    Затова ли Гига Шанхай работи на непълна работна седмица?
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    4-ти. смаятам че има, но не желая да влизам в излишни спорове и обяснения. Ето ти пример за местна консумация: Ако 50% от рег. коли са Е и са само в София? Това какво ще ти говори?
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Но от друга страна гледаш в неправилна посока. Бъркаш цена със стойност. Китайците например предлагат много добро съотношение цена качество стойност за телефоните xiaomi, въпреки че някой от моделите им струват около 3000 лв и не могат да се нарекат евтини. Никой не дава 3 000 лв защото телефона е китайски, а защото предлага най-доброто за тези пари, ВЪПРЕКИ че е китайски. Електромобила на xiaomi се очаква да е около 70 000 евро в Китай. Евтин ли ти се струва? Парадигмата се промени,Свиквайте!
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    преминаващ ( преди 8 месеца )
    за тези, които знаят руски да напишат в тубата "Почему не нужно покупать китайскую машину" там разказва човека случка с китайски пикап... добре е да се гледа преди да си купите китайска...
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Как ще коментираш огромната разлика на цените на произведените в Китай Тесли, които се продават и в Европа? Тук са с 10 000 евро отгоре. Дали си го обясняваш с "изискванията за безопасност, качество и екстри съизмерими с продаваните тук, хомологация, мито и т.н. Като сложат батерия с адекватен пробег по WLTP" единствено за митото съм съгласен. Като сложиш и данъците и транспорта, ето ти разликата без да се променя нищо по автомобила.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Големият брой зарядни и бързият им ръст, не правят зарядната инфраструктура добре развита. Китайците определено започнаха да изпитват проблеми, защото колкото и бързо да расте зарядната инфраструктура, растежа на продажбите на електромобили е по-голям. Но това са проблемите на растежа. Ще бъдат решени с времето.
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до 1 ( преди 8 месеца )
    В Китай от години има МНОГО евтини електрички. Но защо някак като дойдат в Европа се оказват на цената на Тесла (че и по-скъпи)? Ами защото се цитират само цена и пробег по китайския NEDC. Като се добавят изискванията за безопасност, качество и екстри съизмерими с продаваните тук, хомологация, мито и т.н. Като сложат батерия с адекватен пробег по WLTP и цената стана друга. На кратко ще си ги почакаме тези евтини китайски електрички с които плашат гаргите.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Ако до една-две години над 50% от продадените нови автомобили в Китай се зареждат от контакт, Има ли някакво значение къде ги карат, как ги зареждат и колко им е пробега? Незнайно защо повечето спорещи се опитат да вменят в случая на китайците своите лични очаквания и потребности?
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Зависи от зарядната мрежа, а тя в Китай е доста по-добре развита. При дълги пътувания всеки спира на 150-300к за почивка.