BYD е изправена пред нови препятствия, докато разширява присъствието си на китайските и задграничните пазари. Сега, според нова статия в The Wall Street Journal, произведените в Китай модели BYD, доставяни в Европа, Близкия изток и Южна Азия, страдат от проблеми с качеството.
През 2023 г. автомобилният производител отбеляза рекордни продажби, детронирайки Tesla като най-големия производител на електрически автомобили в света. Освен това BYD беше и третият по големина производител на автомобили по пазарна капитализация в края на миналата година, точно след Tesla и Toyota.
Сега стана известно, че експортните коли от Китай изискват ремонт още при пристигането им на местоназначението. В статията се посочва, че колите, пристигнали в Япония, са с драскотини, а колите за Европа – с мухъл. Източникът добавя, че те не са били правилно обработени, за да се появи мухълът.
В Тайланд, където китайските електрически автомобили превзеха автомобилния пазар, проблемите с качеството на BYD също нарастват. По-специално има оплаквания за лющеща се боя и нискокачествена пластмаса. Междувременно в Израел се съобщава, че електрическите автомобили BYD са се деформират под тежестта на товар, монтиран на багажника на покрива.
Wall Street Journal изчислява, че около 10 000 автомобила BYD са паркирани в европейски складове и чакат да бъдат продадени от края на миналата година. Изданието потвърждава, че търсенето им сериозно намалява, като една от основните причини е свързана именно с качеството на продукта.
Продажбите на автомобилния производител падат сериозно през февруари 2024 година. Очаква се компанията да пропусне целта си да продаде повече от 400 000 автомобила на международните пазари тази година, а от WSJ отдават това основно на ниското качество на китайските електрически автомобили, които вече заливат Европа.