След като изпревари Tesla в продажбите на електрически автомобили през последните три месеца на 2023 г., най-големият производител в Китай - BYD, се стреми да увеличи преднината си на ключови пазари. И за целта залага на агресивна тактика, която включва намаление на цените.
Това вече е факт в Германия, където BYD свали значително цените на електрическите автомобили, за да увеличи продажбите си и да изпревари основните си конкуренти на пазара. Отбелязва се, че китайският автомобилен производител е намалил цените на най-популярните си електрически автомобили с 15%.
Един от тях BYD Atto 3, който стъпи на европейските пазари през 2022 г. на на цена от 38 000 евро, но тя постепенно се увеличаваше. Според последните информации електрическият кросоувър е струвал около 47 000 евро в началото на годината, но с въведеното 15% намаление тя вече около 40 000 евро.
Припомняме, че Atto 3 от BYD е оборудван с батерия Blade с капацитет 60.5 кВт/ч, което е достатъчно за пробег от 420 км. С дължина от 4455 мм, Atto 3 се конкурира с Volkswagen ID.4 и Tesla Model Y в Европа. В Китай обаче Atto 3 се продава за около 18 700 долара.
Според експерти ходът за намаляване на цените ще има положителен ефект върху динамиката на продажбите. Но ако се възприема като потенциална заплаха за местните производители, ЕС може да забърза планираното въвеждане на такса за защита на местните производители на електрически превозни средства.