IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И BYD намали цените на електромобилите си за Европа

Китайският производител също залага на агресивна политика на ключови пазари

След като изпревари Tesla в продажбите на електрически автомобили през последните три месеца на 2023 г., най-големият производител в Китай - BYD, се стреми да увеличи преднината си на ключови пазари. И за целта залага на агресивна тактика, която включва намаление на цените.


BYD Atto3


Това вече е факт в Германия, където BYD свали значително цените на електрическите автомобили, за да увеличи продажбите си и да изпревари основните си конкуренти на пазара. Отбелязва се, че китайският автомобилен производител е намалил цените на най-популярните си електрически автомобили с 15%.

Един от тях BYD Atto 3, който стъпи на европейските пазари през 2022 г. на на цена от 38 000 евро, но тя постепенно се увеличаваше. Според последните информации електрическият кросоувър е струвал около 47 000 евро в началото на годината, но с въведеното 15% намаление тя вече около 40 000 евро.

Припомняме, че Atto 3 от BYD е оборудван с батерия Blade с капацитет 60.5 кВт/ч, което е достатъчно за пробег от 420 км. С дължина от 4455 мм, Atto 3 се конкурира с Volkswagen ID.4 и Tesla Model Y в Европа. В Китай обаче Atto 3 се продава за около 18 700 долара.

Според експерти ходът за намаляване на цените ще има положителен ефект върху динамиката на продажбите. Но ако се възприема като потенциална заплаха за местните производители, ЕС може да забърза планираното въвеждане на такса за защита на местните производители на електрически превозни средства.


0 от 500
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Kolio ( преди 9 месеца )
    Ако са на цената в Китай ще избият рибата.
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 10 месеца )
    Китайците вече правят доста конглокентни автомобили. Нямат пробив в Европа, понеже има маного агресивна пропаганда срещу от европейските производители и политици. И както колегита са писали, дори в бъдеще да навлязат по-сериозно на Еу пазара, едва ли ще видим осезаемо падане на цените.
  • #31
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До РУК:Променят се нащата понеже китайската средна класа май вече е по-числена от европейската...вече не са зле като преди 30г. , имат пари и искат лукс и т.н. глезотии!
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 10 месеца )
    Действително пазара на ел. автомобили в Чайна е най-развит и производителите му са едни гърди напред пред всички без Тесла! Дълбоко се съмнявам обаче че ще има решителен пробив в ЕУ освен ако не са много по-евтини което не се вижда за сега! Европееца и Тесла му се вижда риск:)))
  • #29
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Каква експанзия, никой не ги купува, ще станат по-евтини от колкото в Китай и тогава евентуално ще има хора опитали по един път и не повторили.
  • #28
    12 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    Китайските авто производители съвсем открито обявиха създаването на алианс за световна експанзия с открита цел унищожаване на японските и западни производители!Ценовите войни краткосрочно носят някакви облагички на потребители,но неминуемо водят до убиване на конглокенцията и създаване на монопол.Особенно когато от едната страна на войната са компании изцяло подчинени и субсидирани от китайската държава!Ако ви се сбъдант мечтите,цените ще ви ги определя китайската партия и няма да са никак ниски
  • #27
    12 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    Гледам някои много са се надъхали!Давам ви примери с китайски марки - Когато започнаха експанзията си на западните пазари, върховите модели на Xiaomi и Huawei бяха на цени на полувина на iPhone. Днес вече са по скъпи,но продължава да витае вярването,че са по-добрия избор!Aliexpress като станаха глобален продавач, всичко беше по евтино от навсякъде, сега много неща са по скъпи и то Amazon.de!Внимавайте какво си пожелавате с китайската експанзия!Да не стане - върне се зло,че без теб по зло!
  • #26
    9 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    Просто не е за вярване какви хора коментират тук!Мечтатели за евтини автомобили!Щяли да станат електричките под 25 000 евро!Ще станат такива като Дачийката! BYD "намалиха" цената на вече тотално стар модел, с ниски продажби и намалението е такова, че е по-скъп от както като са му почнали пордажбите, но мечтаталите веднага видяха ценова война и рязък спад на цените на електричките!Никой не инвестира милиарди за да работи на загуба и да ви продава евтинко бе другари!
  • #25
    10 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    Т.е са "намалили" цената от 38 000 на 40 000?! Толкова много продават BYD в Германия, че от 2022 от както е пуснат в продажба този кошник, съм видял точно ЕДИН и той беше брандиран демо автомобил! Направо избиха всичко от продажби и промоции!Но яко кихат на авто журналисти да ги включват в годишните класации за Кола на годината в Германия, Нидерландия, Франция, Люксембург.Чак такова продажничество не бях виждал!Да включиш коли които са супер непопулярни и с мега ниски продажби в Кола на годината
  • #24
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    До 27: "Тойота.. са на крачка от фалит след 2 г." Бустериран Тесльо, електрозомбитата обяснявате че Тойота е пред фалит поне от 6-7 години. Само че фактите са че абсолютният ръст на продажбите на хибридни Тойоти за 2023 е далеч по-голям от този на електромобилите на Тесла. Така че и тази ти опорка ще отече в канала, както повече то ти подобни, а ти ще обърнеш палачинката и ще обясняваш как не си имал точно това в предвид.