IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И BYD намали цените на електромобилите си за Европа

Китайският производител също залага на агресивна политика на ключови пазари

След като изпревари Tesla в продажбите на електрически автомобили през последните три месеца на 2023 г., най-големият производител в Китай - BYD, се стреми да увеличи преднината си на ключови пазари. И за целта залага на агресивна тактика, която включва намаление на цените.


BYD Atto3


Това вече е факт в Германия, където BYD свали значително цените на електрическите автомобили, за да увеличи продажбите си и да изпревари основните си конкуренти на пазара. Отбелязва се, че китайският автомобилен производител е намалил цените на най-популярните си електрически автомобили с 15%.

Един от тях BYD Atto 3, който стъпи на европейските пазари през 2022 г. на на цена от 38 000 евро, но тя постепенно се увеличаваше. Според последните информации електрическият кросоувър е струвал около 47 000 евро в началото на годината, но с въведеното 15% намаление тя вече около 40 000 евро.

Припомняме, че Atto 3 от BYD е оборудван с батерия Blade с капацитет 60.5 кВт/ч, което е достатъчно за пробег от 420 км. С дължина от 4455 мм, Atto 3 се конкурира с Volkswagen ID.4 и Tesla Model Y в Европа. В Китай обаче Atto 3 се продава за около 18 700 долара.

Според експерти ходът за намаляване на цените ще има положителен ефект върху динамиката на продажбите. Но ако се възприема като потенциална заплаха за местните производители, ЕС може да забърза планираното въвеждане на такса за защита на местните производители на електрически превозни средства.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тоест казваш че в момента електричките са неконглокентни и чакат нова технология да ги направи? Защото литиевите батерии са стигнали лимита си в голяма степен. А от новите батерии върху които се работи само твърдотелните обещават по сериозен напредък. Всичко друго ще е за сметка на енергийната плътност. Да не говорим че ако утре я открият новата технология има поне 5 години докато стане масова
  • #19
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нали скоро обясняваше как не Тесла не им пука че губят от инфлация по 6-7 стотин милиона на година, но защо да не натрупат още пари да губят и от тях. А с увеличаването на производството тези приходи само ще растат.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Както виждаш продължават да споделят. Абсолютно безплатно предоставиха стандарта си на зареждане за Северна Америка за всеки автомобилен производител който го пожелае, за да могат всички да се възползват от най-добрата зарядна мрежа - тази на Тесла. Доколкото знам са предложили да продават и автопилота на останалите производители, след като бъде завършен. За това последното съм скептичен, че ще стане до края на десетилетието въпреки че обещават всяка година, включително и за края на 2023
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Второ.Tesla са натрупали около 30 милиарда кешовица. Сигурен съм че сте го видели, докато сте търсили въглеродните кредити и ще ми поправите грешката. Но така и не ти разбрах въпроса защо бие трябвало да откажат каквито и да е приходи само защото си имат пари. Да ти задам същия въпрос. Ти имаш ли някакви пари в банката или раздаваш всичко което ти остане от заплатата или спечеленото от месеца за благотворителност?
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Първо, цените на електромобилите ще вървят надолу заедно с цените на батериите и напредване на технологиите. Въглеродните кредити са само бонус, за който дори не подозирах че е толкова голям. Но само на пръв поглед на Вас Ви изглежда голям. На практика е около 1000 долара на автомобил, а Тесла свали цените с 20 000 долара. За 1000 долара разлика никой няма да си промени избора на автомобил.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Първо още чакам да ми отговориш какво ще стане с цените на електричките след като умре ДВГ и оттам и далаверата с кредити. Второ нали Тесла нямаха какво да си правят парите защо дърпат и от кредитите? Трето нали споделяха почти всички технологии за да могат и другите да наваксат. Защо ще искат да прецакат другите така?
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Очевидно смятате за сектант на Тесла но вие се интересувате много повече от Тесла, отколкото аз. Вие я защитавате много повече . Повтарям от 4 г. "Никой никога не е твърдял, че автомобилите на Тесла са качествени. Техните качества не са в детайлите, а са в техническите характеристики на задвижващата част.Така ще е в следващите 5 години, докато търсенето е повече от предлагането. Ще се набляга на количество, а не на качество.Който е очаквал нещо различно, е просто един мечтател утопист."
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За разлика от вас, когато греша си го признавам още на 3-та секунда след като съм го осъзнал. Правите ли разликата? А осъзнавате ли, че те слага им го вкарва по два начина В такъв случай? Първо им краде от продажбите на ДВГ, като им смъква печалбите, а заради много по-ниските продажни цени на Тесла, електромобилите на останалите стават не продаваеми и трябва да купуват повече въглеродни кредити от Тесла. А те са сваля цените С помощта на техните собствени пари. Я кажете колко печели от зарядните
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Черпак ( преди 3 месеца )
    Опааа, гледам, че няколко човека бързо, бързо са сипали с големия черпак на Митето за въглеродните кредити и Тесла. Това няма да го спре да обяснява, че това всъщност не е нещо специално и никой не забранява на ФВ и те да продават такива кредити.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Мале-леле ( преди 3 месеца )
    Ех, Мите, Митееее, ти, че не си уред е ясно, обаче ние защо се занимаваме с теб не знам. Бързо търсене в Гугъл показва, че през Q3 Тесла имат приход от 554млн долара от "въглеродни кредити", което е цели 29% от приходите за въпросното тримесечие и прираст от 94% спрямо 2022г., че нали имаш фетиш за прирасти в проценти. Някакви други умни въпроси и желания за отговори с цифри, числа и факти имаш ли?