IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И BYD намали цените на електромобилите си за Европа

Китайският производител също залага на агресивна политика на ключови пазари

След като изпревари Tesla в продажбите на електрически автомобили през последните три месеца на 2023 г., най-големият производител в Китай - BYD, се стреми да увеличи преднината си на ключови пазари. И за целта залага на агресивна тактика, която включва намаление на цените.


BYD Atto3


Това вече е факт в Германия, където BYD свали значително цените на електрическите автомобили, за да увеличи продажбите си и да изпревари основните си конкуренти на пазара. Отбелязва се, че китайският автомобилен производител е намалил цените на най-популярните си електрически автомобили с 15%.

Един от тях BYD Atto 3, който стъпи на европейските пазари през 2022 г. на на цена от 38 000 евро, но тя постепенно се увеличаваше. Според последните информации електрическият кросоувър е струвал около 47 000 евро в началото на годината, но с въведеното 15% намаление тя вече около 40 000 евро.

Припомняме, че Atto 3 от BYD е оборудван с батерия Blade с капацитет 60.5 кВт/ч, което е достатъчно за пробег от 420 км. С дължина от 4455 мм, Atto 3 се конкурира с Volkswagen ID.4 и Tesla Model Y в Европа. В Китай обаче Atto 3 се продава за около 18 700 долара.

Според експерти ходът за намаляване на цените ще има положителен ефект върху динамиката на продажбите. Но ако се възприема като потенциална заплаха за местните производители, ЕС може да забърза планираното въвеждане на такса за защита на местните производители на електрически превозни средства.


0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    БиУайДи Ато 3 не е точно конглокент на Тесла У, защото е с 30 см по-късо, съвсем друг клас. Но е конглокент по цена, защото Теслата започва само с две хиляди и нещо повече. Не виждате ли разликата. Почти същата цена за 30 см по-малко кола. И размерът не е всичко. Много по-голяма мощност и кажи-речи същият разход на ток. Два пъти повече багажно пространство. По-добър софтуер. Как точно са конглокенти, че не разбирам?
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Сдф ( преди 10 месеца )
    По най- новите изследвания , твърдотелните нямат никакво бъдеще -много са скъпи к сложни. те бяха панацеята за многобройни цикли на зареждане без деградация. Тогава обаче не бяха сметнали за новите ЛФП батерии и скоростта им на РАЗРЕЖДАНЕ по технологията 2.0. Тойота заложи всичко на твърдотелни технологии и се сетете за мен когато прочетете , че са на крачка от фалит след 2 г. Каменната ера не е свършила защото са свършили камъните питайте НОКИА !!!!
  • #21
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Sdf ( преди 10 месеца )
    БЮД нямат почти НИКАКВИ продажби е Германия - отзивите и тестовете са катастрофални . Скорост *** зареждане 80 кВ смях всички дават скорост на зареждане от 10 до 80 % - само те дават от 30-80% .. в Европа не са никаква конглокенция, трябва да свалят с 10.000 евро , но не могат разбира се . По са зле даже от НИО
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Пръдливия пак е започнал да се притеснява за Тесла на която всички се надпреварват да предлагат батерии, защото повечето от тях работят с материали на Тесла, която има договори с растящи доставки за материали за батерии до 2030 година когато да произвеждат 3000 гигаватчаса. Но не се замисля за любимите му японци, които нямат доставчици за батерии нито за материали. Не се замисля че 90% от произвежданите на японската марка panasonic батерии се произвеждат във фабриката на Тесла.
  • #19
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Примката около врата на Тесла се затяга. Над 50% от батериите им са внос от Китай, а дори скромното им собствено производство на 4680 батерии използва катоди произведени в Китай. И тия самоубийци тръгнали на ценова война с Китай от когото са напълно технологично зависими. Ха-ха! Типично по американски играят покер, докато китайците играят шах.
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    От 4 г. Повтарям ( преди 10 месеца )
    Понеже гледам че си хлъзгав и се измъкваш от конкретика ще ти задам лесен въпрос.Какви са техническите недостатъци дори на днешните електромобили, различни от цена и зарядна инфраструктура?И цената и инфраструктурата са въпрос на време и са дълъг процес, а не еднократно действие. Те са само временна пречка.Виждаш ли други пречки за замяната на ДВГ на по-голямата част от автомобилите с електродвигател?Търсенето на недостатъци ви е любима дисциплина. Давайте!
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    raiders ( преди 10 месеца )
    Byd и Тесла са хегемони на ел. колите и те свалят ли цените и господ и война не може да ги спре. За мен, като беден европейски потребител е добре. 25к е цената с коята ще избият рибата, Мъск го знае (Тесла 2), всички други също. Въпрос на време е.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    raiders ( преди 10 месеца )
    Патентите на Тесла са отворени, без 50 или 100г. забрана за ползване. Всеки който иска може да произвежда това което правят. Даже демонстративно Мъск прати папка с такива документи на директора на Форд...
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тоест казваш че в момента електричките са неконглокентни и чакат нова технология да ги направи? Защото литиевите батерии са стигнали лимита си в голяма степен. А от новите батерии върху които се работи само твърдотелните обещават по сериозен напредък. Всичко друго ще е за сметка на енергийната плътност. Да не говорим че ако утре я открият новата технология има поне 5 години докато стане масова
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Нали скоро обясняваше как не Тесла не им пука че губят от инфлация по 6-7 стотин милиона на година, но защо да не натрупат още пари да губят и от тях. А с увеличаването на производството тези приходи само ще растат.