IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И BYD намали цените на електромобилите си за Европа

Китайският производител също залага на агресивна политика на ключови пазари

След като изпревари Tesla в продажбите на електрически автомобили през последните три месеца на 2023 г., най-големият производител в Китай - BYD, се стреми да увеличи преднината си на ключови пазари. И за целта залага на агресивна тактика, която включва намаление на цените.


BYD Atto3


Това вече е факт в Германия, където BYD свали значително цените на електрическите автомобили, за да увеличи продажбите си и да изпревари основните си конкуренти на пазара. Отбелязва се, че китайският автомобилен производител е намалил цените на най-популярните си електрически автомобили с 15%.

Един от тях BYD Atto 3, който стъпи на европейските пазари през 2022 г. на на цена от 38 000 евро, но тя постепенно се увеличаваше. Според последните информации електрическият кросоувър е струвал около 47 000 евро в началото на годината, но с въведеното 15% намаление тя вече около 40 000 евро.

Припомняме, че Atto 3 от BYD е оборудван с батерия Blade с капацитет 60.5 кВт/ч, което е достатъчно за пробег от 420 км. С дължина от 4455 мм, Atto 3 се конкурира с Volkswagen ID.4 и Tesla Model Y в Европа. В Китай обаче Atto 3 се продава за около 18 700 долара.

Според експерти ходът за намаляване на цените ще има положителен ефект върху динамиката на продажбите. Но ако се възприема като потенциална заплаха за местните производители, ЕС може да забърза планираното въвеждане на такса за защита на местните производители на електрически превозни средства.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За цялата 22ра са продали кредити за 1.75 милиарда
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като почнат тука да ги продават по-евтино от Китай ще си купя.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Третото тримесечие на 2023та Тесла са получили над 500 милиона от кредити за емисии. При 1.8 милиарда обща печалба за периода. Това ако са няколко милиона.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какъв бизнес каза? Май повтаряш мантрата от 2019 година когато Тесла за първи път спечели няколко милиона, които бяха по-малко от няколкостотин милиона, които другите автомобилни компании и плащаха, защото все още не произвеждаха електромобили. Оттогава доста вода изтече и не знам защо чакаш Тесла да фалира или пък да разчита на подаянията на останалите производители, след като вече сами си произвеждат електромобили и не им трябват тези въглеродни кредити. Колко е спечелила от тях за 2023?
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Q ( преди 3 месеца )
    Няма да умре,ДВГ, Тойотка нали са непобедими.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ, не ми отговори, какво ще стане когато ДВГ умре (а това засяга и бизнеса на Тесла с продаване на кредити за парникови емисии) и няма кой да компенсира дъмпинговите цени на електричните.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Бате Ачо ( преди 3 месеца )
    Тесла сваля за пореден път, Дачия намали с 23% BYD и те свалят с 15% - далеч съм от мисълта, че нито един продава на загуба(щом в Китай Атто 3 е 18 Хил долара). Още има да свалят и да станат нормални цените на електричните, е няма да са по 5 лева бройката, ама няма да са и по 80-100-120 Хил. Лв
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Пропуснал си най-важното - BYD е първоначално производител на батерии и доставчик на автомобилните производители и чак след това става автомобилен производител. Вече започва ли да ти светва лампичката какви са тенденциите и защо huawei и xiaomi - производителя на телефоните с най-бързо зареждане са по-голяма опасност за автомобилните компании, отколкото Тесла която си пазарува част от батериите от BYD?
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да обаче нали Тесла-джиите твърдят че почти всички (включително BYD) продават електричките на загуба и компенсират с печалбата от ДВГ. Значи в един момент цените отново ще скочат. И пак ще остане едната Тесла.
  • #1
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не е необходимо всички да се включат. Достатъчни са и 2 автомобилни производителя да водят ценова война помежду си и да свалят цените. Това ще направи електромобилите достъпни за много по-голям кръг купувачи, които иначе не биха могли да си позволят толкова скъпи автомобили. На практика ще ядат от пазарния дял на онези които не са се включили в ценовата война, но за да им е по-гадно, няма да ядат от пазарния дял на електромобилите, а от пазарния им дял на ДВГ. Честито на печелившите - клиентите