IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайският гигант BYD залага на мегакораби, за да завладее света

Произведените по поръчка на компанията плавателни съдове могат да превозват до 8000 коли наведнъж (ВИДЕО)

Миналата година Китай стана най-големият износител на превозни средства на земята, а автомобилната индустрия в страната продължава да се разраства. И за да може произведените автомобили да се превозват по-бързо до пазарите, се налага да се търсят по-ефективни методи за транспортиране.


BYD Explorer No.1


Един от тях е използването на нови товарни кораби. Първият от тят е построен по поръчка на китайския гигант BYD, като той вече отплава за Европа. BYD Explorer No.1 може да превозва до 7000-8000 автомобила наведнъж, като е построен от компанията International Marine Containers Group Co.

Корабът е неразделна част от стратегията за растеж на BYD, тъй като автомобилният производител държи титлата на най-продаваната автомобилна марка в Китай. Той е и вторият по големина производител на електрически превозни средства, като се очаква през тази година да изпревари лидера Tesla.



Като част от плана си да стане номер едно, BYD ще разшири продажбите си в чужбина и се опитва да пробие на големи пазари за електромобили. Сред тях е Европа, където BYD Explorer №1 се е насочил за първото си пътуване. Корабът отплава в Лонгкоу, пристанищен град в североизточен Китай, и спря в Янтай на 9 януари. Сега той се насочва към Шензен, където е централата на BYD, а оттам се отправя към Европа.

Според информациите, амбицията на BYD е да създаде цяла флотилия от такива кораби. Те ще бъдат поне 7 на брой, като заедно ще могат да превозват до 61 000 автомобила наведнъж.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    преминаващ ( преди 3 месеца )
    всички фирми които имат автовози( кораби за автомобили) строят вече такива по-големи като този за който се разказва... и са на метан и дизел заради новите изисквания за по малко вредни газове... а не защото фирмите мислят за екология...новите кораби са като новите коли всичко се управлява от електроника което е по скъпо и по трудно за подържане.... като новите "еко" електрички, които ще возят...
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    от СОБСТВЕНИЯ ИМ КАПИТАЛ. Докато Samsung и LG съкратиха разходите си в разгара на икономическата криза, Daewoo ПОЕ ДЪЛГ С 40% ПОВЕЧЕ. До 1999 г. Daewoo, ВТОРИЯТ ПО ГОЛЕМИНА конгломерат в Южна Корея с интереси в около 100 държави, фалира с дългове от около 50 милиарда щатски долара (еквивалентни на 88 милиарда долара през 2022 г.). .... Тоест историята се повтаря през определени периоди. Взимаш неограничени кредити с отрицателни лихви по-големи от капитала, а като секнат кредитите си аут .
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Daewoo е много добър пример за тези които са се набълбукали с дългове. Ето малко история да видим С кои фирми ще направите аналогия без да ги споменавам : Daewoo Group изпадна в дълбоки финансови проблеми през 1998 г. поради азиатската финансова криза от 1997 г. ...Тъй като корейското ПРАВИТЕЛСТВО БЕШЕ В ДЕФИЦИТ, достъпът до ЕВТИНИ И ПОЧТИ НЕОГРАНИЧЕНИ КРЕДИТИ беше силно ОГРАНИЧЕН. ... В края на 1997 г. четвъртият по големина чебол в Южна Корея имаше дълг близо пет пъти по-голям от собствения им
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Повторение ( преди 3 месеца )
    Цялата тази шумотевица около БУД и всичко, свързано с тях много ми напомня на историята на Деу през 90-те. Тогава нямаше толкова Интернет, но въпреки това по всякакви медии имаше ужасно много новини за тях - за колите, за корабите, за компютрите, за всичко. После знаем как приключи историята, особено на автомобилния им бизнес.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 3 месеца )
    Най-малкото за главно извънградско все още е по-изгодно ДВГ особено ако е на газ или дизел и пиша за масовия случай в който някого няма къде да зарежда ток на свое зарядно на нощна по 15 стотинки на квтч и особено ако се налага да ползва бързо зареждане което е най-скъпо
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 3 месеца )
    Старото строго Евро 7 още през 2025г със сигурност щеше да удари повече финансово старите марки които не са готови да минат на електромобили още другата година и да е повече в полза на китайците и Тесла
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 3 месеца )
    Абсолютна простотия написа, освен това не отговори от къде си извади лъжана за масово голямо отлагане на електромобили и увеличаване на нови ДВГ модели
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Това е като да твърдиш, че ще останеш да живееш под наем за неопределено време, като прекратяваш планираната покупка на ново жилище, защото хазяина вече не те гони. Вноската по кредита щеше да ти е 700 лв, а наема ти е само 600 лв и затова със спестените пари планираш да си купиш ново жилище... някога. Няма нищо, че догодина жилищата ще са два пъти по-скъпи и вноската ти също, което ще вдигне наема на 1 000 лв, вместо да плащаш по 700 месечна вноска. Логиката ти е Желязна! Чакане му е майката!
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Тоест според тебе, разработката на нови модели на автомобили с ДВГ е абсолютно безплатна и даже някой пари им дава на производителите да го направят и затова ще имат повече пари за инвестиции в електромобили, в сравнение с това да бяха прекратили хвърлянето на пари за обновяване на моделната гама на ДВГ и да ги пренасочат към производство на електромобили, разработка на батерии че дори и изграждане на зарядна инфраструктура?
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Както писах то е близко до логиката, че чрез отлагане и смекчаване на Евро 7 просто тези които правят ДВГ няма да им се налага да инвестират големи пари за да продължат да го продават и тези пари могат да се пренасочат към електрифициране