Китайският производител BYD започва да обновява всички свои платформи - както за за plug-in модели, така и за електрически автомобили.
В първата група попада системата DM (Dual Mode), разделена на две подкатегории - DM-p, която е ориентирана към производителността, и DM-i, чийто фокус е върху намаляване на разхода на гориво. Именно последната ще претърпи най-интересна актуализация, като ще получи рекорден комбиниран пробег (бензин + електричество) - около 2000 км.
Според информациите, петото поколение на системата DM, представена за първи път през 2008 г. и еволюирала през годините, ще позволи разход от 2,9 л/100 км (според китайския цикъл на хомологация, което се отличава от европейския WLTP). Именно така ще бъде постигнат пробег от 2000 км с пълен резервоар и заредени на 100% батерии.
В момента хибридният BYD Seal U DM-i обещава между 100 и 150 км пробег в електрически режим, в зависимост от избраната батерия. От китайските конкуренти WuLing XingGuang на SAIC (plug-in седан) има общ пробег от 1100 км, докато Geely Galaxy L6 (също седан) претендира за 1370 км, които могат да бъдат изминати.
Платформата за електрически автомобили - наречена e-Platform, също трябва да бъде актуализирана от текущото поколение 3.0 до 4.0 още през 2024 г. Това ще спести допълнително тегло благодарение на намаляването на кабелите и интегрирането на различни компоненти, така че да освободи място и допълнително да намали цената.