IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai откри нов мегазавод в САЩ за старта на митата

Корейският производител е инвестирал над 20 млрд долара в американския пазар

Точно преди Доналд Тръмп да подпише изпълнителната заповед за 25-процентни мита върху всички вносни автомобили, южнокорейската Hyundai Motor Group откри чисто новия си мегазавод HMGMA (Hyundai Motor Group Metaplant America) в щата Джорджия и обяви нови рекордни инвестиции в развитието на своя бизнес в САЩ.


Hyundai


Всъщност, HMGMA заработи още на 3 октомври 2024 година, когато първият Hyundai Ioniq 5 слезе от поточната линия, но тържественото откриване беше отложено за 26 март - вероятно по искане на администрацията на Тръмп, за да може това събитие да разведри малко негативизма в медиите относно обявените същата вечер 25-процентови мита върху всички вносни автомобили и ключови компоненти за тях. На тържественото откриване присъстваха всички големи босове на компанията, както и губернаторът на Джорджия.

Тръмп вчера благодари и похвали Hyundai Motor Group за желанието й да развива бизнес в САЩ и за щедрите инвестиции. HMGMA струва на компанията 7,2 млрд. долара, а от стъпването си на американския пазар тя е инвестирала в него 20,5 млрд. Hyundai Motor Group има още два действащи завода в страната: HMMA (Hyundai Motor Manufacturing Alabama) в Монтгомъри, Алабама, и фабриката на Kia в Уест Пойнт, Джорджия.


Hyundai


HMGMA е завод с пълен цикъл с щамповане, заваряване и боядисване на тялото. Капацитетът му сега е 300 000 автомобила годишно, като с времето ще бъде увеличен до 500 000. Намира се в открито поле на около половин час път с кола северозападно от Савана и общата му площ е гигантска - 11,76 квадратни километра, има парк с алеи за джогинг и места за пикник, паркинг със слънчеви панели за 1878 автомобила и празни парцели, запазени за по-нататъшно строителство.

Там ще се сглобяват модели от всички дъщерни марки на Hyundai Motor Group, а именно Hyundai, Kia и Genesis. Сега, в допълнение към Hyundai Ioniq 5, заводът произвежда големия електрически кросоувър Hyundai Ioniq 9, а в бъдеще тук ще се организира сглобяването на някои хибридни модели, тоест HMGMA е предназначен не само за електромобили. Detroit News съобщава, че в завода работят малко над 1200 души и освен това е получил 2,1 милиарда долара държавна подкрепа под формата на данъчни облекчения и субсидии.


Hyundai


На 26 март Hyundai Motor Group също така обяви, че планира да инвестира още 21 милиарда долара в бизнеса си в САЩ между 2025 г. и 2028 г., включително в завод за стомана с производителност 2,7 милиона тона годишно, който се очаква да започне работа през 2029 г. Част от новия транш ще бъде инвестиран в научноизследователска и развойна дейност в областта на роботиката, изкуствения интелект, автономното шофиране и новата въздушна мобилност (въздушни таксита и вертикално излитащи превозни средства).

Автомобилният бизнес на Hyundai в САЩ в момента е във възход: продажбите през януари-февруари тази година възлизат на 116 535 бройки (+8% спрямо същия период на миналата година), като особено радващо за компанията, че се увеличават продажбите на електромобили. Местното производство ще позволи на компанията да предлага по-ниски цени за своите автомобили в сравнение с вносните конкуренти, които вероятно ще станат значително по-скъпи в близко бъдеще поради митата, наложени от Тръмп.

Още снимки на мегазавода - в галерията:

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 9 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН ( преди 3 дни )
    В завода в гр. Монтгомъри, Алабама се правят произвеждат и сглобяват моделите на GENESiS предназначени да задоволяват нуждите изключително на щатския пазар и КЕНъДА от тези супер-добри, яко здрави,надеждни, технологично водещи и абсолютно лЮксозни возила на възможно най-високото качествено ниво!
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН ( преди 3 дни )
    По п/п всички знаем, че чуждите авто-манифактюри строят+откриват заводи в САЩ именно за да избегнат ненужното оскъпяване на моделите си продавани в Щатите - поради митническите и др. ограничения /HYUNДАЙ не прави изключение!/ по този н/н колите са щатско пр-во и НЕ подлежат на скъпарското и излишно фискално третиране, с което се спестяват и бая излишни разходи /транспорт, логистика, рез.части, сървиз етс.../... По същата тази логична причина и ИТС-ъ-МЪСТ си купи цела супер-фабрика в Бърлина...
  • #2
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Откачена работа, той завода е планиран и построен много преди да се знае за митата.
  • #1
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Ето така се въртят св ки на Тръмп. Открили завода преди 6 месеца по времето на Байдън, обаче отложили церемонията за да може Тръмп да каже, че е благодарение на него и на неговите мита. Как САЩ пропаднаха толкова много, че да се занимават с подобни циркове.