Добре известно е, че поддръжката на суперкола струва истинско състояние, но в случая с Mercedes-AMG ONE цифрите наистина са шокиращи. Собственик на един от първите десет произведени екземпляра разкри подробности за разходите си по автомобила.
Голяма част от хората, притежаващи подобни специални коли, предпочитат да останат в тайна, но има и такива, които просто искат да се похвалят пред света с придобивката си. В случая това е собственикът на седмата бройка от модела, като той притежава още няколко впечатляващи машини като McLaren Senna и P1, Koenigsegg или Porsche 911 GT3 RS.
Ютубърът, известен като "Gercollector", разкри колко му струва притежаването на AMG ONE, като заяви, че поддръжката на хиперколата е близо три пъти по-скъпа от тази на Aston Martin Valkyrie. А посочените от него цифри бяха потвърдени от говорител на AMG пред германски медии.
Само предната броня на AMG ONE струва 48 000 евро, като в сумата не е включена емблемата със звезда, която се продава отделно. И нейното изготвяне отнема два месеца. Фаровете и аеродинамичните "лопатки" струват 37 000 евро, което означава, че дори малък инцидент, при тези елементи от предницата бъдат повредени, излиза около 85 000 евро.
Предното стъкло е сравнително евтино - 2100 евро, но задната броня заедно със дифузьора излиза 53 000 евро, като светлините и спойлерът не се включени в сумата. Цената на изпускателната система е 30 000 евро.
Всичко това е извън сумата, която собственикът трябва да отдели за задължителната година поддръжка на хиперколата. Това е единственият Mercedes с програма за поддръжка "А", която не може да се нарече технически преглед, защото продължава пое една седмица и операции в нея надхвърлят простото преглеждане и проверка на отделните компоненти.
Всъщност двигателните и трансмисионните масла, филтрите и охлаждащата течност се сменят, а дренажните тапи и всички клапани се почистват. Всичко това струва 300 000 евро, като 60 000 евро от тях отиват за труда на двамата механици.
Собственикът на този Mercedes-AMG ONE намира услугата за твърде скъпа, но се оказва, че германският производител предлага неща, които McLaren или Bugatti не правят. ONE е оборудван със сложна технология на Формула 1 и въпреки че е хомологиран за движение по улиците, марката предлага на клиента възможността да шофира на писта, когато пожелае. И то не с нормалната конфигурация, както всяка друга кола, а със специфични настройки.
Това, разбира се, също се плаща - 42 000 евро всеки пък, като към тях се добавят и 82 500 евро за комплект сликови гуми. Подготовката, шофирането и прегледа след всяко излизане на пистата излиза 144 500 евро, които собственикът плаща.
И ако всичко това изглежда недостатъчно, двигателят на AMG ONE има живот от 50 000 км. Карането на писта му причинява сериозни щети, така че собственикът може да плати за преглед и ако техниците преценят, ще сменят двигател, без да питат. А това струва още 800 000 евро.