IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #152
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Пък и по обяд както и през нощта автомобилите бездействат и могат да поемат всичката излишна енергия на атомна централа и да питат за още. В Германия още миналата година имаше 5,5GWh батерии за домашно съхранение на енергия и 70GWh капацитет на батериите на електромобилите. АЕЦ Козлодуй за 24 часа произвежда 48GWh.
  • #151
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Друг плюс който Митбъстера пропуска.Колко струвало водородна станция.Няма дори смисъл дори да се строят такива използват се наличните бензиностанции които започват да се използват за съхранение на водород.Нищо няма да струва преминаването към водород дори строежа на електрически станции иска нови инвестиции за водорода не нула зероу
  • #150
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ти някога поглеждала ли си цените на борсата? През кои часове е най-евтина енергията? Вече тенденцията се обърна заради фотоволтаиците и през деня по обяд когато преди беше най-скъпа сега е най-евтина. Не случайно вдигнаха цената на тока нощната тарифа със 150% за битовите потребители.
  • #149
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    А през деня не работи ли Аеца ама верно и кво прави през нощта а ми ако не бяха само два реактора а 6 или 8-10 с Белене Тотална небивалица си написал ако през нощта енергията му не беше в излишък нямаше да я продават на по ниска цена за да насърчат търсенето. пишеш глопости бегай че дойдоха ама не майсторите а с белите усмирителни ризи да те влачат към камионетката
  • #148
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Май забрави за геометричната прогресия с която се строят зарядни станции. Удвояване всяка година, а не по една водородна станция на две години в световен мащаб.
  • #147
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    АЕЦ Козлодуй работи точно когато не работят фотоволтатите през нощта така че няма свободна енергия. Свободната му енергия е през деня, но както виждаш не е важно себестойността нито на тока нито на водорода, а цената на колонката накрая след всички разходи. Водородът трябва да плаща такса пренос за тока от който се произвежда както и да си изплати зарядните станции, което го прави абсолютно ненужен за сухопътен транспорт. Голяма халба че щели да построят една зарядна станция в Япония!
  • #146
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    И защо да няма както видя сам се пеавят по света водородни станции.Смаолети кораби влакове те минават на водород а не на батерии излишъка от произведен водород псобено нощем от Аец когато Аец козлодуй само между 10 вечерта и 8 сутринта произвежда до 44 млн.квтч електроенергия.Тоя евтин водород ще залее пазара свали цената и водородните коли зареждащи се само за 3 минути ще станат масови.
  • #145
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Честно казано не очаквах че е най-големия проблем е заради скъпите зарядни станции. След толкова приказки за 5 минути зареждане, не знаех че това важи само и единствено ако половин час преди тебе никой не е зареждал, А иначе ще трябва да чакаш половин час преди станцията да се подготви за да заредиш за 5 минути и ако има три автомобила пред тебе отиде час и половина. Докато ако се наредите три автомобила на зарядната на Тесла в paradise, ще има още три свободни места и ще си тръгнете след 20 мин
  • #144
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Както видяхме водород няма и да има. Никой не е луд да инвестира милиони от които няма да има печалба десетина години дори да се наредят на опашка 24-7 денонощно и 365 дни в годината. Хайде че момчетата си тръгнаха И е време да си ходя и аз. Така или иначе факта няма откъде да си купя водороден автомобил защото всички спират производство, ама поне ми беше кеф да науча някой факти за водорода за да си обясня защо всички се отказват от него въпреки че е толкова идеален според антиелектриците..
  • #143
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Абе вие още ли бистрите за и против водорода? Кога работите? А и предполагам, че сте някакви водещи инженери в компании като Мерцедес, БМВ, Тойота и Тесла.