IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #182
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    От същата статия: Като цяло най-добре представящият се Tesla Semi на PepsiCo изминава средно 574 мили на ден в продължение на 18 дни. Следващото най-добро превозно средство, различно от Tesla, беше Nikola Tre BEV на WattEV, което изминаваше средно 255 мили на ден. Freightliner eCascadia на OK Produce измина средно 181 мили на ден, а най-добре представящият се Volvo VNR Electric на Performance Team измина средно 175 мили на ден.
  • #181
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Понеже трудно смятате, това са хиляда 1731 километра за ден. По колко изминават дизеловите камиони средно?
  • #180
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето ти статия за сравнение в реалния свят : Tesla Semi dominates in real-world tests during Run on Less event По време на събитието Run on Less, което беше организирано от Северноамериканския съвет за ефективност на товарните превози, Tesla Semi, управлявана от PepsiCo Inc., измина 1076 мили за един ден с три относително кратки сесии за бързо зареждане от 750 kW. Сесиите за зареждане доведоха заряда на Tesla Semi до приблизително 47%, след това до 89% и след това до 52%.
  • #179
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Отворих го де от там цитирам 900квтч батерия и 800км пробег при 250квт станция което е максимума 4 часа време на зареждане Никола същите 800км за 20 минути зареждане
  • #178
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ами да беше отворил и сайта на Тесла ?
  • #177
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Така отваряме сайта на Никола и четем камионът може да измине 500 мили което са малко над 800км и се зарежда за по малко от 20 минути.А митбустера ми говори за камиона на тесла който при максимална батерия 900квтч минава същите тези 800км и се зарежда за близо 4 часа.Според него 20 минути са същото като 4 часа.
  • #176
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 176 ( преди 1 година )
    Ти си виж грешните сметки как на 3 часа викаш 30 минути разхода е ясен че на двг е повече
  • #175
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дай линк да видим дали е с ДВГ? Дай и линк за разход на камион с горивна клетка?
  • #174
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 173 ( преди 1 година )
    640км са 0.8 процента това праеи 720квтч от 900квтч батериен капацитет сирещ на 250квт най мощна чарджинг зарядна правинче ще ги зареждаш близо 3 часа.Ето го лъжеца вика на 3 часа 30 минути и те така с електричарите
  • #173
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Ето го пак не може да мисли и не е разбрал Митбунака говори ми за някакъв камион с огромен разход а аз отварям и гледам и тоя камион Мерседес бил с двг ама ако вземем камион с горивна клетка и нещата стават други.