IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #212
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 211 ( преди 11 месеца )
    А ми не баш ама технологията за високо налягане си я има явно щото с метан не се зарежда от днес
  • #211
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "А ми как наливат на бензиностанциите метан под налягане според теб с фуния?" Не знам, но съм сигурен, че ще ми кажеш. Вероятно като се изпразни някоя цистерна от бензина, наливат в нея метан и сменят табелката на маркуча?
  • #210
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 209 ( преди 11 месеца )
    Тоест твърдиш че ако заредя в резервоарите под колонките с водород вместо с дизел кво ше стане според тебе ей така лаишкиндай отговор ще гръмне Хирушима ли
  • #209
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ами вероятно не зареждат на рампата, защото не могат да свържат маркуча с улуците на покрива.
  • #208
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    А ми как наливат на бензиностанциите метан под налягане според теб с фуния?
  • #207
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 203 ( преди 11 месеца )
    А да не би дизеловите тирове да ги зареждат на рампите и имат повече пробег от ТеслЪ например Ман тгл 61л на 100 км с 661 л резервоари прави пробег от 1100км което са 670+ мили на зареждане или с близо 300 над Теслата.Нито.пък прехвърлят с маркуча за поливане
  • #206
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Е варелите и кофата на ли са метални. Ще ползват и метална фуния и всичко ще е наред, нали!
  • #205
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Даже вероятно могат да гребат водорода с кофи от варела и да наливат с фуния в резервоара. Сигурен съм, че го вярваш!
  • #204
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 202 ( преди 11 месеца )
    Лаишко мнение резервоарите не са пластмасови
  • #203
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ами защо не напълнят 200 литрови варели с водород и а пресипват с маркуча за поливане в резервоара на водородните камиони докато са на рампите?