IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #192
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Написа си нещо, което няма никаква връзка с реалността! Това ли ти е отговора, който ВЯРВАШ, че си дал? "Тестът е некоректен поради по голямата честота на зарядните станции за електрически камиони а за водород тя е далеч по малка ." Ами не, ето това е " Това е забележително. Това се постига не само от зарядното устройство от 750 kW, но и от способността на батерията да издържа на заряд с висока мощност за дълъг период от време. Тази крива на зареждане, оставаща много стръмна до и след 80% S
  • #191
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Да не се повтаряме става ли написал съм го не се зарежда както трябва айде малко да влагаме мисъл да четем и второ не ми отговаряй след пет дена ако си тука тука ако не айде.
  • #190
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Имаш ли логично обяснение защо камиона на Никола изминава два пъти по-малко километри на ден?
  • #189
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Вярно е! Ето и един от скритите козове. Заглавие: Tesla Semi ще зарежда при товарене и разтоварване, за да спести време в сравнение с дизела https://***.nextbigfuture.com/2023/10/tesla-semi-will-charge-when-loading-and-unloading-to-save-time-compared-to-diesel.html Най-добре представящият се Tesla Semi на PepsiCo измина средно 924 км./ ден в продължение на 18 дни.Следващото най-добро превозно средство, различно от Tesla, беше Nikola Tre BEV на WattEV, което изминаваше средно 410 км/ден
  • #188
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Тестът е некоректен поради по голямата честота на зарядните станции за електрически камиони а за водород тя е далеч по малка .Водородният камион е щял да измине по голямо разстояние при маршрут с адекватни станции на зареждане за водород по него.На всички тук вече им стана ясно що е то електрически лъжи.
  • #187
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Като си с килиино що пишеш под технически теми.И що да е килиино не се срамувай да кажеш че си журналист просто не си с техническо не е срамно просто не се опитвяй да пишрш за неща дето не ги цепиш
  • #186
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ех как покрай тебе научавам нови факти. Ето друга статия: Tesla Semi Run On Less results really show serious BAMF performance Tesla Semi #3 на PepsiCo току-що измина 2 575 километра за малко по-малко от 48 часа, като камионът почти непрекъснато се движи извън три кратки, но ползотворни зареждания (заедно с две мини зареждания, разширяващи обхвата). Това наистина е това зареждане, което отключва това. Ранното сутрешно зареждане на Ден 3 получава 75% SOC за около час (от 5% до 80%).
  • #185
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Килийно образуваннии
  • #184
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Митбъстер кажи си кво ри е образованието да знам далимима смисъл да се занимавам с тебе
  • #183
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 11 месеца )
    Вие срама малко нямата ли? При статия за V8 Hemi пак бълвате за електрички, водород и всякакви Алтернативи. За един истински мъж няма алтернатива. Алтернативата е за алтернативните мъже, различните, обръснатите, епилираните, с маникюр и прочее...разбирате ли ме накъде бия?! И не става дума че колата те прави мъж. Става дума че мъжа избира колата да му отговаря на егото и да му прави кеф, а не да му я натрапват политици, псевдо учени и други едри шарлатани, и мекоглави еко наивници.