IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #172
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Камионът на Tesla зарежда 640 км за 30 минути за 64 долара. За 24 часа тази зарядна станция може да зареди 48 камиона за 30 720 км за 3072 долара. Е колко бързо да зареждат водородните зарядни станции?
  • #171
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Предвид предишните смешни зарядни станции за 200-300 кг на ден тази за 1 тон на теория звучи много добре, но на практика е мижи да те лажем като направиш сметката. Камионът на mercedes харчи 80 кг водород за да измине 1000 км. Тоест тази зарядна станция ще може да обслужи само смешните 13 камиона на ден които да изминат максимум 12 500 км с това гориво ако зареждат на най-евтината известна цена на колонка 11 евро, това ще струва 11 хиляди евро.
  • #170
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Air Liquide и Iveco Group потвърждават своя ангажимент към водорода при откриването на първата водородна станция с високо налягане за камиони за дълги разстояния в Европа. Гостите на откриването, което се състоя на 26 юни 2023 г., имаха възможността да посетят станцията за високо налягане с голям капацитет (1 тон/ден), доставяна с нисковъглероден водород по тръбопровод, и да видят от първа ръка прототип на Тежкотоварен камион с горивни клетки IVECO. Това транспортно решение за превоз на дълги ра
  • #169
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 169 ( преди 1 година )
    А Мъск колкомпечелеше подаяние в Калифорния за изграждане на завод и мрежа
  • #168
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма изненади разбира се. Цял автобус на водород за една държава. Вероятно ще реши всичките им транспортни проблеми второто заглавие: Copec открива нова станция за първия водороден автобус в ЧилиОчаква се дозаторът да заработи до края на 2023 г. след четири години изследвания и разработки.
  • #167
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма изненади. Милиони и милиарди хвърлени на вятъра и никаква печалба. Също така мизерните 630 км обхват които били надхвърлили очакванията : Никола печели безвъзмездна помощ от $58 милиона за водородни станции; Първият водород разкрива успеха на FCEV с обхват 630 км.Продължавам към следващата новина да видим дали ще има изненади.
  • #166
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Отдавна има бензиностанции без персонал.Както казах същите спокойно се ползват за водород и получаваме водородни станции без персонал това което толкова притеснява бустера.Уж той разбива митове а то аз го разбивам него
  • #165
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Забележете Шел къде се отказва в Калифорния доминирана от Тесла за разлика от този фалирал щат обаче каквомимаме тукhttps://carboncredits.com/nikola-hydrogen-stations-first-hydrogen-fuel-cell-vehicle-fhyd/https://***.petrolplaza.com/news/34015https://***.airliquide.com/group/press-releases-news/2023-06-27/air-liquide-and-iveco-group-reaffirm-their-commitment-hydrogen-inauguration-first-high-pressureИнтернет е пълен с такова инфо
  • #164
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Проблема с диспенсъра е лесно разрешим чрез близост до електролайзъра или както споменах преди дби чрез тръби
  • #163
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Хаха смешният модиратур на сайта пишещ се като митбъстер е обикновен журналист с журналистическо образование вярва ли някой на такъв човек трие мнения на хората