IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #162
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ето най-интересното за накрая:Everfuel загуби повече от 10 милиона евро от своите водородни станции тази година и не забелязва никакво подобрение /EverfuelEverfuel, операторът на датските водородни станции, реши да затвори всичките си действащи станции, оставяйки клиентите на водородни автомобили или автобуси без възможност да заредят превозните си средства. Извиняваме се за неудобството, но не можем да продължим да субсидираме общественото зареждане с водород, коментира Джейкъб Коргсгаа ...
  • #161
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Да продължавам ли, че интернет е пълен с такива заглавия? Поголовно се затварят водородни станции и никой не иска да чуе за тях повече!
  • #160
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Everfuel ще затвори нерентабилните станции за зареждане с водород, за да се съсредоточи отново върху производствотоОт Чарли КъриНа 14 септември 2023 г Датският играч на екологичен водород Everfuel разкри, че ще изведе от експлоатация своите нерентабилни стари станции за зареждане с водород за автомобили, тъй като се фокусира върху производството на зелен водород.
  • #159
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Shell, основен играч в енергийната индустрия, тихомълком се отказа от плановете си за изграждане на 48 нови леки бензиностанции за водород в Калифорния.Този изненадващ ход идва, въпреки че през 2020 г. на компанията бяха отпуснати значителни държавни субсидии, възлизащи на 40,6 милиона долара, за същата инициатива. Освен това Shell наскоро затвори пет от съществуващите си станции за зареждане с водород в щата, оставяйки само три все още в експлоатация.
  • #158
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    undefinedПърво Shell, сега Motive, затварянето на водородни бензиностанции продължава в Обединеното кралствоМОБИЛНОСТ- Броят на станциите за зареждане с водород в Обединеното кралство е намалял от 15 през 2021 г. до едва 5 сега.НОВИНИ4 МАЙ 2023 Г
  • #157
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Още един негов мит е разбит водородни коли не се правели https://h2.live/en/fuelcell-cars/peugeot-e-expert-hydrogen/https://***.hyvia.eu/en/vehicle/master-van-h2-tech/Метановите резервоари се ползват директно за съхранение на водород.Напълно го разбих тоя говори за дечица и детска градина тотален клоун
  • #156
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 155. Ето го поредното доказателство че нямаш аргументи. Който няма аргументи обижда като аргумент.
  • #155
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    ХайдеПриказвай си с другарчетата в детската градина ако няма да ми показваш цени за водородни зарядни станции. Мита отдавна е разбит и вече даже не ми е забавно да си говоря глупости с тебе. Нови водородни зарядни станции няма да има защото няма да се произвеждат водородни автомобили. Разговорът е безсмислен. Водород ще се произвежда за металургични, циментови и други енергоемки промишлености. Може да се съхранява дори в Чирен заедно с природния газ до 10%, като се ползва газопреносната мрежа .
  • #154
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Това ми прозвуча като да събираш водород в буркани. То даже като се замисля в буркана е по-добре отколкото в цистерните за дизелово гориво. Много ми е чудно как дизеловата помпа ще постигне 700 бара да зареди водороден автомобил.. ама той най-вероятно даже си мисли че се зарежда в дизеловия резервоар с водород . Е пък Колко му е! То в анимационните филмчета където ги гледа на тази възраст всичко е възможно.
  • #153
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Разбох го по всички точки бързина на зареждане квтч на кг плътност на енергията липса на нужда от финансиране за изграждане на водородни станции ползват се сегашните бензиностанции и си на печалба от първия ден а не ги изплащаш както той твърди 10 години.Аеца работи на загуба нощем това се прави на евтин водород.С една дума електрическата кола Няма Никакво предимство