IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #132
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    3,7 милиона струва зарядната станция и за да се изплати за 10 години които имат 3650 дни, трябва да печели по 1013 лв на ден за да излезе на нула на десетата година. Кое от всичко не разбра? Има капацитет за зареждане на максимум 200 килограма водород на ден, това означава оскъпяване по 5 лв на килограм на които трябва да платиш и ДДС 20%. Оскъпяването стана 6 лв. Но надали някой ще се реди посред нощ на опашки и ще продава максимум по 100 килограма на ден, което ще увеличи надценката на 12лв
  • #131
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 129 ( преди 11 месеца )
    Откъде ти идват данните бе Митмодераторче или просто си ляляш.По ел станциите не седят ли на опашка
  • #130
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Да продължим с фактите при плътност от 33.6квтч на кг в един резервоар от 5л на Тойота Мирай имаме 168 квтч капацитет 68% по голям от в 100квтч батерия на Тесла модел ес.
  • #129
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Още не си ми отговорил колко струва изграждането на онази зарядна станция в Япония която работи 24/7 и може да обслужи 120 автомобила но единствено и само ако са се наредили на опашка плътно и не оставят дори пет минути някоя от двете колонки празни. Ако софиянци карат по 1 000 км на месец и им се налага да зареждат два пъти месечно през 15 дни, една такава зарядна станция с две колонки ще може да обслужва максимум 1800 автомобила наредени 24/7 на опашка. При 50% натоварване - 900.
  • #128
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Амортизация на зарядна станция пълни тапни как я изчислява и той не знае от какво се амортизира пак не знае дрън дрън
  • #127
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 123 ( преди 11 месеца )
    Числата ти са измуканинот пръстите 3.7млн какво е само ти си го знаеш 50% на какво.Каква е тая надценка и защо я слагаш.Просто си измисляш цифрички
  • #126
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    При 4,5 л на 100 една дизелова баничарка изминава 100 км за 12 лв, а толкова е само амортизацията на зарядната станция без 1 лв печалба и без разходи ако и подаряват водорода безплатно. Дали водородът има шанс ?
  • #125
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 07.11.2023 15:57:26ФЕЦ 15,44%525.88MWТовар на РБ3941.6MW
  • #124
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 11 месеца )
    Енвргийната плътност на кг водород е 33.6 квтч на един кг дизел е 13-14квтч само.Водорода замества дизела а че електриката няма шанс срещу дизела е факт.Само в един кг водород имаме 60% от енергията на цялата 57квтч батерия на Модел 3.
  • #123
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Не ти трябват линкове. Аз ги прочетох и със смешни. Говорят само за производствената цена при безплатен ток и от метан. Да се върнем на оскъпяването само от зарядната станция. При 50% натоварване ще имаш 365 000 кг продадени за 10 години. Като разделиш 3,7 милиона на 370 00 килограма, трябва да сложиш 10 лв надценка на килограм без ДДС, 12лв с ДДС само за амортизацията. А токът, а заплатите? Все още не сме калкулирали закупуването на водород на каквато и да е цена!