IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #122
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    За 20ст квтч зареждане няма
  • #121
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Произвеждат бе МитЕ... произвеждат.... На 1/6та произвеждат. 1 кВ инсталирана мощност ти произвежда с много късмет 1200-1300 кВ за годината, ти си ги дели какт' ти воля и ако искаш слагай и по буркани :)
  • #120
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Покажи ми цена на колонка по-ниска от 11 евро за килограм и спри да пишеш глупости за производствената цена. Производствената цена е най-малкият проблем. След като бъде произведен в този водород е по-скъпо да бъде нагнетен до 700 бара, след това съхранението му е скъпо, транспорта му е скъп, да не говорим амортизацията на колонката. Ако искаш да си върнеш инвестицията от 3,7 милиона лв за 10 години при 200 кг капацитет на ден, за 10 години ще продадеш 7300 килограма водород при 24/7 опашка
  • #119
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Удобно линковете с цените на водорода се изтриват
  • #118
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Няма такова нещо като 12 часа. Средното слънцегреене в България е между 1700 и 2200 часа" ти на какви наркотици си? Днес при тебе в колко часа изгря слънцето? В колко залезе защото четири часа минаха отдавна а днес не е от най-дългите дни. Осъзнаваш ли какви глупости си сътворил? Попитах те от колко до колко часа пече слънце? В момента е късен следобед 15:40 и след два часа и 20 минути залязва слънцето. Сега произвеждат ли фотоволтаиците?
  • #117
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 116 ( преди 1 година )
    С 8квтч на ден при Тесла модел 3 минаваш по 59км на ден което са 21 515 км на година и ще изхарчиш 584 лева на година а с водородна кола тези същите изминати 59км на ден или 21515 на година при цена на кг водород и разход от 0.55кг на 100 км ще дадеш 473лв при цена на кг водород 4 лева.Наистина се вижда кое е по изгодно и това не е електричката
  • #116
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 114. Колко пъти да ви казвам да не ми давате линкове които потвърждават моята теза. Даже не знаех че досега в Япония не е имало зарядна станция която да не работи денонощно. А зарядните станции за електромобили нямат нужда от обслужващ персонал и си работят денонощно по подразбиране защото са със свободен достъп. не видях и цена за изграждане на тази станция, но поне има две колонки и малко по-голям капацитет - 25 кг на час, пет автомобила на час. Ако си десети автомобил чакаш два часа.
  • #115
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    момчета пролетта дойде и пак да кажа статия за двг вие пишете за водород камиони веи слънцегреене аре да пуснем нек`ва песен у Испания
  • #114
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Сметнал съм ти и с пренос и закупуване на енергията на средна хубост цена от 100 лв за мегаватчас. Тогава ти излиза за 9 лв на 100 км от които плащаш по 20 ст за киловатчас с печалба на бавна зарядна станция 4 лв печалба. При бърза зарядна станция, при 25 стотинки за киловатчас печалба, ще платиш 10 лв за 100 км. Коя схема според тебе не работи? Вече ти сметнах, че ако зареждаш само по 8kWh средно на ден за да изминеш 13 хиляди километра годишно, 365х1,60 ще платиш 580 лв за печалба на бавната
  • #113
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    И все пак ако беше на водород това нямаше да се случи защото двг работини на водород