IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #92
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Мите, с други думи, казваш, че трябва да си купим Ел, за да може лицето Х изградило зарядна струваща 500 долара да ни продава ток струваш 20 стотинки по 1 левче? :) Не ми уйдисва да знаеш. Предвид, че в добре развита Европа средната възраст на колите е около и над 10 години - най-добрите са около 9+ тотото да купиш стар акумулатор също не ми уйдисва - а да правим все нови и нови е просто билянтен бизнес модел, но не и екология!
  • #91
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Разбира се при електромобилите няма никаква логика но пък за факт водородът има изключително много доводи ама той не може да се сети какви са за да ги сподели. Досега не е казал за нито едно предимство пред електромобилите.
  • #90
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Естествебо Светът не следва геометричната прогресия на Митака както и продажбите на мъск не я следваха въпреки че беше заложена в тях.Оше не може да докара дори до 2млн продажби а Тесла съшествува от далечната 2008-***
  • #89
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 86. А защо смяташ, че няма да се наложат именно по икономически причини? Аз още преди 10 години съм заложил на този коз и повтарям че никой не се интересува от екология и електромобилите ще станат масово единствено и само ако цените им се изравнят с автомобилите с ДВГ по ЕДНА ИЛИ ДРУГА причина. Само До преди една година когато токът беше лев за киловатчас, никой не вярваше че е възможно токът да стане евтин, но именно това ще е причината за преминаване към електромобили - излишен евтин ток.
  • #88
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Ел колата е новата мода както панталоните чарлстоун 70-те и широките дънки 90-те Естествено в тях не се търси никаква физика или математика просто мода.Електричарите по същия начин нямат доводи те просто следват Мойсей пардон Мъск.Нв търсете от тях никакви доводи просто зомбита.
  • #87
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако проследим развитието през любимата ми геометрична прогресия, то с печалбата на една водородна станция след 20 години ще станат две, след 40 години ще станат четири, а на 60-та година ще са цели осем броя. Звучи чудесно от инвеститорска гледна точка. И това без печалба, а 100% реинвестиране.При зарядна станция за 170 000 лв, при 900 лв печалба на ден - 330 000 лв печалба на година. Втората година 2, третата 5...седмата 80, осмата 160 броя по 170 000 на общата стойност 27 милиона лева
  • #86
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #75 ( преди 1 година )
    Mythbuster , адмирации за това че не си от затоплистите. Но трябва да отчетем че точно те изкривяват икономическата обосновка и правят електромобилите изобщо възможни. Налагайки изкуствени ограничения на ДВГ именно заради затоплизма се изкривява пазарната среда и позволява съществуване и налагане на електромобили . Ако бяха оставени на пазарните сили никога нямаше да се появят. Там е проблема - нека тази технология се наложи сама , без държавни субсидии, мандати и ограничения.
  • #85
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До Мит ( преди 1 година )
    Демек с това си твърдение потвърждаваш, че електро не е изгоден за потребителя, а за тези които търгуват и освен това не е и екологиченТа нали цялата електрификация се прави уж, за да е добре от екологична гледна точка и че уж е по-евтино за потребителя. Всяко едно ваше твърдение доказва точно обратното.
  • #84
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 82 ( преди 1 година )
    Никога причината за покупка на ел кола не може да е икономическа.Тъй като и за 100 години нимой са изплати
  • #83
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Забравих да сметна за скъпите зарядни станции. Ако си сложат по 5 лв на 100 км печалба, то при 18 хиляди километра заредени на ден ще прави 900 лв печалба. Ако водородните станции заложат същата норма на печалба, за 10 000 км ще печелят по 500 лв на ден. Само че водородът е по-скъп от тока. При цена от 3,7 милиона, водородната станция ще се изплати след 7400 дни което са повече от 20 години. Тази на ток ще се изплати след 188 дни. Ако се реинвестират само половината, ще се удвояват всяка година.