IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #62
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Митичния говори за зареждане в къщи но не споменава че му отнема между 8-10 часа и то само ако имаш гараж за целта
  • #61
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 58. Като те слушам ВЯРВАШ, че Тесла се произвежда и се кара само в Калифорния и само там има зарядни станции. Никъде другаде по цял свят? Я кажи нещо за Китай и Европа? И там ли правителствата извикаха и лон Мъск да му дадат едни милиарди и да заставят населението да му купува автомобилите? Особено в България където няма дори и представителство? Вярата пречи на здравия разум. Надали ще го проумеете. Кажи сега че някой пречи на частните инвеститори да наливат по 2 милиона за водородни станции
  • #60
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, най-скъпите 22kW зарядни станции на Тесла за домашна употреба с всички екстри струва 500 долара, а за да си зареждаш в къщи дори не се нуждаеш от зарядна станция. Тя просто ти спестява ежедневното вадене на кабела за зареждане от багажника. Загубите при зареждане са около 10% и за да изминеш 100 км с 18 kWh, заплащаш 20 киловатчаса зареждат се за час. 100 kWh за 5 часа. Ще дадеш ли всички тези параметри цена, време и цена за зареждане, колко дневен пробег може да осигури водородната?
  • #59
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Защо Фец няма бъдеще а ми много просто.Фец не работи постоянно тоест иска резервен източник и това е Аец като най щадящ природата.А не е рентабилно а и е технически невъзможно да се спира и пуска Аец следоватрлнонтой трябва да работи винаги а ако работи винаги е до такава степен по ефективен от Фец че го изхвърлямот мрежта автоматично.
  • #58
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Първо да запопнем с това Мъск няма физична база за да положи доказателства че батериите са по добри.Оше и двете технологии не са развити самите учени няма как да докажат коя е по добра всичко е спекула.А мъск е търгаш той просто обра парите на Калигорния за да мунправят станции и завод той е нищо повечемот лобист и очаква на лекомислещите да му се вържат.Той няма доводи както и феновете му като Митичния.
  • #57
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Първо при нас си пече много добре, второ кво правим с тия 1776 МВ в 17 часа и 8 минути :) И да ме извиняваш ама зарядните не ползват излишния ток - напротив водорода го ползва - водорода е склада в който да сложиш излишното от тоя ФЕЦ
  • #56
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 50 ( преди 1 година )
    А ми то има за 3 долара водород кг което е малко над 2 евро така че има водород кг за две евро
  • #55
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "това са ти 5-600 МВ енергия, която също трябва да дойде от някъде" първо се научи да правиш разлика между енергия и мощност. В случая става въпрос за мощност и ето ти например днес в Не много слънчев есенен ден, ФЕЦ 40,07%1776.19MWТовар на РБ3989.32 MW а продължават да се строят още фотоволтаици и догодина ще са два пъти повече, само че няма да ги има зарядните станции да ползват излишния ток.
  • #54
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Мите, като говорим за водород, вече има прототипи на портативни станции за лична употреба - познай къде ще ми идат парите :) ДВГ е по-евтин за производство и по-пригоден за ремонт... а ако целта наистина е екология водорода води на ел с няколко обиколки
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 52 ( преди 1 година )
    А сигурен ли си, че влекача на водород е 4 тона по-лек? Освен това Тесла дали сериозно е предложила 10 цента за квтч или са само празни думи?