IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.
  
 
Ram REV, електрически пикап
В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива
  
   
Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.
  
  
Hemi V8
Класически Hemi двигател от 50-те години
 

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.
  
    

 

0 от 500
  • #52
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 48. Вярно е. Дайлер на скоро представи своя водороден камион който само с 80 кг водород изминава цели 1000 км, за разлика от камиона на Тесла който с 4 тона батерия 800kWh изминава само 800 км. Сега дебатът на превозвачите ще е, дали тези четири тона полезен товар са им по-важни или ще предпочетат да се възползват от офертата на Тесла за 10 цента на kWh, което означава 100 долара за изминаване на 1000 километра или заради четирите тона ще предпочитат да платят от 800 до 2000 евро за водород.
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Мите, ще ми разясниш ли моля те какво визираш под 1850 броя 300 кВ зарядни? Може ли да включим изграждането "до ключ" производство + зареждане че не ми става ясно от къде ще ти дойде тока - това са ти 5-600 МВ енергия, която също трябва да дойде от някъде
  • #50
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 47. преди да дадеш линка за станция за 2 милиона с капацитет 200 кг за да ми докажеш Колко е евтин водорода на 15 евро през 2017 година и как обещават до две години да стане на 2,8 евро , обяснявах че станциите за водород струват по 1 милион. Тази информация Ти си ми я дал и аз я разпространявам. Още тогава те помолих да ми дадеш източник на информация за по-евтини водородни станции и ще смятам за техните параметри. Обичам да работя с информация от клиента, за да не се оплаква. Давай източник
  • #49
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тинти, напълно възможно е. Има хиляди двигатели които умират още в гаранция. И при батериите се случва. По едно време бях купил много на сметка едно porsche cayenne и съм се радвал като малко дете, когато се отървах от него без да ми се наложи да влизам в сервиз. Честно казано излезе желязно и си го карат без проблеми, но човек никога не знае. Все се молих да не се случи нещо точно при мен, особено предвид цената на която ми го дадоха. Батериите поне се ремонтират евтино извън гаранция.
  • #48
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 46 ( преди 11 месеца )
    А ми бъдещето е ясно има вече камиони автобуси комбайни багери кораби на водород а на електричество освен имрели тесли и някакви микрокари нищо друго не се движи
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 42 ( преди 11 месеца )
    Първо има станции за по малко пари с това два милиона се опитваш да внушиш колко са скъпи а това е брутална манипулация и лобизъм с товя искривявящ схващането на хората и ги насочваш да правят определен избор.Ти си манипулатор.Второ една зярядна станция осигурявя до 1 тон на ден водород а не 100кг
  • #46
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тоест за 1 милион автомобила в София ще са необходими или 3333 зарядни станции за водород на стойност 12,33 милиарда лева или 1850 броя 300kW зарядни станции на стойност 315 милиона лева. Водородните трябва да се намират на 300 м от обществени или жилищни сгради, а за зарядните станции за електромобили няма никакви ограничения и могат да се намират пред всеки жилищен блок болница детска градина или каквото ти дойде на ум, до обикновено паркомясто. Кое ли е бъдещето?
  • #45
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Шофьор на Юбер. Батерията на модел 3 умря след 120 000 мили има няма 200 хил км - честито на всички електрозомбита! Колко струва смятана ;)
  • #44
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Не е екологията! Който твърди че Ел е свързано с екология е откровено смахнат! Най-обикновена политическа глупост и невероятната наглост на едно умствено увредено малцинство!
  • #43
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 41 ( преди 11 месеца )
    А миногромно значение.Същото като ако отида на чешмата до Джамията и нося първия път 0.5л бутилка и втприя път 1 литрова и в двата случая ако не ми се пие много мога да заредя по 0.5 литра но ако ми се пие повече втората мога да я заредя и до 1 литър а първата не.