Най-големите компании в света, като Tesla, буквално не излизат от съда - те са съдени от клиенти, от конкуренти, а дейността им се разследва от служители на реда и всевъзможни регулатори. В момента автомобилният производител Tesla е обект на няколко разследвания, включително от NHTSA - Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Едно от тях обаче току-що приключи.
Компанията като цяло избягва да изтегля продуктите си след разследване на NHTSA за дефекти. Въпреки това ѝ беше препоръчано да замени части от окачването в някои модели. От компанията не се съгласиха и се стигна до по-задълбочено разследване. Това разследване продължи години и включва твърдения за дефекти на окачването на Model S и Model X.
Ситуацията започна да ескалира през 2020 година, когато Tesla изтегли близо 30 000 автомобила Model S и Model X, които преди това бяха изпратени до Китай поради предполагаем проблем с окачването. Странното беше, че проблемът засегна само два модела и само тези, продавани в Китай, въпреки че тези коли бяха произведени в САЩ и Tesla използва същото окачване като при всички Model S и Model X.
Tesla изрази несъгласие с китайските власти за необходимостта от изтегляне на тези автомобили и заяви, че няма дефект. Компанията каза, че въпросната повреда се е появила в по-малко от 0.05% от превозните средства извън Китай и около 0.1% от превозните средства в Китай. Автомобилният производител приписва по-високия процент на проблеми с окачването на водачите, които били много недобросъвестни в Китай.
От компанията на Мъск твърдят, че потребителите в тази страна изобщо не се грижат за колите си и умишлено ги подлагат на такива ситуации и изпитания, вследствие на които неминуемо ще завършат с повреди поради големи натоварвания - чести сблъсъци с бордюра, силен удар в дупка и други подобни.
През 2020 година NHTSA се намеси по въпроса и започна собствено разследване. След 4 години Службата за разследване на дефекти (ODI) на NHTSA приключи разследването си, без да наложи изтегляне, но препоръча на Tesla да смени предните носачи на определен брой модели Model S и Model X.
NHTSA първоначално започна разследване след 43 оплаквания за неизправности в предното окачване и установи много повече коли с тази проблеми (426), но тези проблеми не водят до по-значителни катастрофи. Установено е, че ако автомобилът се експлоатира с дефектна предна връзка, това може да причини допълнителни повреди на други компоненти на автомобила.
Въпреки това, няма доказателства, че повредата в окачването влияе на управлението на автомобила. NHTSA заявява, че приключването на разследването „не означава, че агенцията е признала липсата на дефект, свързан с безопасността“.