IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окачването на скъпите Tesla се оказа дефектно, но не и опасно

След много години едно от разследванията срещу марката приключи

Най-големите компании в света, като Tesla, буквално не излизат от съда - те са съдени от клиенти, от конкуренти, а дейността им се разследва от служители на реда и всевъзможни регулатори. В момента автомобилният производител Tesla е обект на няколко разследвания, включително от NHTSA - Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Едно от тях обаче току-що приключи.


Tesla


Компанията като цяло избягва да изтегля продуктите си след разследване на NHTSA за дефекти. Въпреки това ѝ беше препоръчано да замени части от окачването в някои модели. От компанията не се съгласиха и се стигна до по-задълбочено разследване. Това разследване продължи години и включва твърдения за дефекти на окачването на Model S и Model X.

Ситуацията започна да ескалира през 2020 година, когато Tesla изтегли близо 30 000 автомобила Model S и Model X, които преди това бяха изпратени до Китай поради предполагаем проблем с окачването. Странното беше, че проблемът засегна само два модела и само тези, продавани в Китай, въпреки че тези коли бяха произведени в САЩ и Tesla използва същото окачване като при всички Model S и Model X.

Tesla изрази несъгласие с китайските власти за необходимостта от изтегляне на тези автомобили и заяви, че няма дефект. Компанията каза, че въпросната повреда се е появила в по-малко от 0.05% от превозните средства извън Китай и около 0.1% от превозните средства в Китай. Автомобилният производител приписва по-високия процент на проблеми с окачването на водачите, които били много недобросъвестни в Китай.

От компанията на Мъск твърдят, че потребителите в тази страна изобщо не се грижат за колите си и умишлено ги подлагат на такива ситуации и изпитания, вследствие на които неминуемо ще завършат с повреди поради големи натоварвания - чести сблъсъци с бордюра, силен удар в дупка и други подобни.

През 2020 година NHTSA се намеси по въпроса и започна собствено разследване. След 4 години Службата за разследване на дефекти (ODI) на NHTSA приключи разследването си, без да наложи изтегляне, но препоръча на Tesla да смени предните носачи на определен брой модели Model S и Model X.

NHTSA първоначално започна разследване след 43 оплаквания за неизправности в предното окачване и установи много повече коли с тази проблеми (426), но тези проблеми не водят до по-значителни катастрофи. Установено е, че ако автомобилът се експлоатира с дефектна предна връзка, това може да причини допълнителни повреди на други компоненти на автомобила.

Въпреки това, няма доказателства, че повредата в окачването влияе на управлението на автомобила. NHTSA заявява, че приключването на разследването „не означава, че агенцията е признала липсата на дефект, свързан с безопасността“.


0 от 500
  • #66
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Да и по-бавно ( преди 4 седмици )
    На празен ход имаш консумация 9 kW и да речем 50% КПД на изгаряне на горивото в най-модерния и ефективен двигател. До изхода на двигателя - коляновият вал който няма никакво натоварване, имаш 4,5 kW загуби от *** в двигателя и обслужващите му агрегати е 0 kW консумация след вала. Какво се случва с тези мощности след като добавиш допълнителни 3 kW за потегляне на коляновия вал? Според мен както вече ти сметнах - към онези 9 kW, при 50% КПД на изгарянето, Ще трябват допълнителни 6 kW на входа.
  • #65
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    КПД се вдига на 3/9= 0,33 без да се променя разхода от 0,9 л/ч и 9 квт мощност.Числата са произволни,само да разбереш смисъла.
  • #64
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    С 800 оборота колата пъпли едвам едвам,какви 20 км/ч без газ.Бавно стоплящ,албанецо.Ако 3 квт са паразитните, 3 квт за потегляне и остават 3кв топлинни загуби.
  • #63
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    "Автомобила потегля без газ, защото 9 квт са му достатъчни за покриване на паразитните задвижвания и съпротивлението при движение." Казах ти че ще използвам на готово и ще взимам за база фактите и цифрите които ти самият си казал, за да ти докажа, че грешиш. Ако за 40 километра в час си сметнал че са необходими малко над 3 kW, то логично 20 км в час се очаква да са необходими грубо 1,5 kW механична мощност, която дори при 50% КПД ще повиши консумацията с 3 kW, което ще ти повиши разходът с 0,3 л
  • #62
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Чакам! ( преди 4 седмици )
    4419.6737680206 cal мощност ли са или енергия?
  • #61
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 седмици )
    Катерим се с жената по чукарите из Балкана, мобилния интернет хич го няма.Без време за ускоряване от 0-20 км/ч не става,баламосваш ме.Дадох ти верния отговор.Автомобила потегля без газ, защото 9 квт са му достатъчни за покриване на паразитните задвижвания и съпротивлението при движение.
  • #60
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Виждам че единственото математическо действие което си извършил е да ми сложиш минус на мнението. Пак няма изненади и това е в сценария с циркаджийските номера. Подсказвам. Като сметнеш всичко, накрая трябва да получиш 4419.6737680206 cal по любимата ти калоричност на горивата. Междувременно можеш ли да познаеш тези 4419.6737680206 cal дали са енергия или мощност или все още не си взел урока за калории?
  • #59
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Сега проверих. Извинявам се. В огромна грешка съм бил. Не било девети а осми клас. Потърси в учебника по физика за осми клас и ще намериш отговора. Има го и онлайн. Току виж при търсенето си научил и нещо ново, 0 което ще е жалко защото ще ни лишиш от доста бисери.
  • #58
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    1200 кг до 20 км в час. Колко години ще ти трябват за да го откриеш в Уикипедия и накрая да твърдиш, че си ми казал още в началото? Тези циркове сме ги играли. Даже не се пробвай. Знаеш или не знаеш? Недей да налучкваш и си признай, ако не знаеш. А то е повече от очевидно, че не знаеш все пак това са знания от 9 клас, а това е вече прекалено сложна материя за тебе.
  • #57
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Гост ( преди 7 минути )Теслю митичен,имаш грешка в #52. Да ускориш тяло с маса 1200 кг до 20 км/ч?Закона на Нютон се казва F=m.aСтава въпрос за сила в нютони.Ами виж колко е лесно. Заместваш данните които съм ти дал във формулата която си намерил в Уикипедия и казваш резултата? В нютони, в киловати в киловат часа в киловат часа на час, в калории в литри гориво в литри гориво на час в каквото си пожелаеш. Смятай и давай резултата! Дано да е в онази размерност киловатчаса за час да обясн ...