IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окачването на скъпите Tesla се оказа дефектно, но не и опасно

След много години едно от разследванията срещу марката приключи

Най-големите компании в света, като Tesla, буквално не излизат от съда - те са съдени от клиенти, от конкуренти, а дейността им се разследва от служители на реда и всевъзможни регулатори. В момента автомобилният производител Tesla е обект на няколко разследвания, включително от NHTSA - Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Едно от тях обаче току-що приключи.


Tesla


Компанията като цяло избягва да изтегля продуктите си след разследване на NHTSA за дефекти. Въпреки това ѝ беше препоръчано да замени части от окачването в някои модели. От компанията не се съгласиха и се стигна до по-задълбочено разследване. Това разследване продължи години и включва твърдения за дефекти на окачването на Model S и Model X.

Ситуацията започна да ескалира през 2020 година, когато Tesla изтегли близо 30 000 автомобила Model S и Model X, които преди това бяха изпратени до Китай поради предполагаем проблем с окачването. Странното беше, че проблемът засегна само два модела и само тези, продавани в Китай, въпреки че тези коли бяха произведени в САЩ и Tesla използва същото окачване като при всички Model S и Model X.

Tesla изрази несъгласие с китайските власти за необходимостта от изтегляне на тези автомобили и заяви, че няма дефект. Компанията каза, че въпросната повреда се е появила в по-малко от 0.05% от превозните средства извън Китай и около 0.1% от превозните средства в Китай. Автомобилният производител приписва по-високия процент на проблеми с окачването на водачите, които били много недобросъвестни в Китай.

От компанията на Мъск твърдят, че потребителите в тази страна изобщо не се грижат за колите си и умишлено ги подлагат на такива ситуации и изпитания, вследствие на които неминуемо ще завършат с повреди поради големи натоварвания - чести сблъсъци с бордюра, силен удар в дупка и други подобни.

През 2020 година NHTSA се намеси по въпроса и започна собствено разследване. След 4 години Службата за разследване на дефекти (ODI) на NHTSA приключи разследването си, без да наложи изтегляне, но препоръча на Tesla да смени предните носачи на определен брой модели Model S и Model X.

NHTSA първоначално започна разследване след 43 оплаквания за неизправности в предното окачване и установи много повече коли с тази проблеми (426), но тези проблеми не водят до по-значителни катастрофи. Установено е, че ако автомобилът се експлоатира с дефектна предна връзка, това може да причини допълнителни повреди на други компоненти на автомобила.

Въпреки това, няма доказателства, че повредата в окачването влияе на управлението на автомобила. NHTSA заявява, че приключването на разследването „не означава, че агенцията е признала липсата на дефект, свързан с безопасността“.


0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Добре казвам че не знам. Отговори ти да науча и аз нещо ново. Най-малкото да науча някой нов Бисер.
  • #45
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мислиш ти че ще ме спреш като ме караш да попълвам картинки ли? Или като ме банваш по IP? За разлика от тебе аз ЗНАМ, КАК СЕ РЕШАВАТ ТЕХНИЧЕСКИ ПРОБЛЕМИ.
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Задачката беше за автомобил без компютър и климатик.Не знаеш отговора и ми шикалкавиш.Как потегля с нула въртящ момент автомобил на първа скорост с 800 оборота.Питам за последно,не отговориш ли,не знаеш.
  • #43
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Автомобилът запазва своите 800 оборота, точно както ги запазва след като включиш три киловата допълнителна мощност към коляновия вал, при включване на климатика. Дали си е включил 3 kW мощност или се опитваш да потеглиш с 3 киловата, компютъра на автомобила няма как да знае и си поддържа минималните зададени обороти за празен ход. Други въпроси имаш ли да ти отговоря? Сега докажи че не си психопат и отговори и ти.
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според моите знания въпреки твоите вярвания, Като започнеш да отпускаш съединителя създаваш отрицателен въртящ момент спрямо въртенето на вала и се случват онези неща за които пише Нютон - валът упражнява абсолютно същия въртящ момент към колелата и се случва потеглянето което е абсолютно същото като ускорение за което пише същия онзи индивид Нютон, който очевидно не е от твоя квартал защото за първи път го чуваш.
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Как се ускорява автомобил с 800 оборота на първа скорост, спейшълисте?Запитам те как потегля с нула въртящ момент без газ?
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Отговор ще има когато отговориш Какво се случи след като си включи климатика? Оборотите паднаха ли? Още чакам и отговор, Как се потегля без да ускориш? С нулев въртящ момент ли става? За ускорение до 20 км в час енергия ли ти трябва или мощност? Какво пише в учебниците по перпето мобиле?
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да видим колко минути ще просъществуват тези коментари преди да се намесиш с цензурата.
  • #38
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Отговор няма!
  • #37
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какво мислиш че като го изтриеш няколко пъти и ще изчезне ли? Кое ще изчезне? Срама от некомпетентността ти? Т