IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окачването на скъпите Tesla се оказа дефектно, но не и опасно

След много години едно от разследванията срещу марката приключи

Най-големите компании в света, като Tesla, буквално не излизат от съда - те са съдени от клиенти, от конкуренти, а дейността им се разследва от служители на реда и всевъзможни регулатори. В момента автомобилният производител Tesla е обект на няколко разследвания, включително от NHTSA - Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Едно от тях обаче току-що приключи.


Tesla


Компанията като цяло избягва да изтегля продуктите си след разследване на NHTSA за дефекти. Въпреки това ѝ беше препоръчано да замени части от окачването в някои модели. От компанията не се съгласиха и се стигна до по-задълбочено разследване. Това разследване продължи години и включва твърдения за дефекти на окачването на Model S и Model X.

Ситуацията започна да ескалира през 2020 година, когато Tesla изтегли близо 30 000 автомобила Model S и Model X, които преди това бяха изпратени до Китай поради предполагаем проблем с окачването. Странното беше, че проблемът засегна само два модела и само тези, продавани в Китай, въпреки че тези коли бяха произведени в САЩ и Tesla използва същото окачване като при всички Model S и Model X.

Tesla изрази несъгласие с китайските власти за необходимостта от изтегляне на тези автомобили и заяви, че няма дефект. Компанията каза, че въпросната повреда се е появила в по-малко от 0.05% от превозните средства извън Китай и около 0.1% от превозните средства в Китай. Автомобилният производител приписва по-високия процент на проблеми с окачването на водачите, които били много недобросъвестни в Китай.

От компанията на Мъск твърдят, че потребителите в тази страна изобщо не се грижат за колите си и умишлено ги подлагат на такива ситуации и изпитания, вследствие на които неминуемо ще завършат с повреди поради големи натоварвания - чести сблъсъци с бордюра, силен удар в дупка и други подобни.

През 2020 година NHTSA се намеси по въпроса и започна собствено разследване. След 4 години Службата за разследване на дефекти (ODI) на NHTSA приключи разследването си, без да наложи изтегляне, но препоръча на Tesla да смени предните носачи на определен брой модели Model S и Model X.

NHTSA първоначално започна разследване след 43 оплаквания за неизправности в предното окачване и установи много повече коли с тази проблеми (426), но тези проблеми не водят до по-значителни катастрофи. Установено е, че ако автомобилът се експлоатира с дефектна предна връзка, това може да причини допълнителни повреди на други компоненти на автомобила.

Въпреки това, няма доказателства, че повредата в окачването влияе на управлението на автомобила. NHTSA заявява, че приключването на разследването „не означава, че агенцията е признала липсата на дефект, свързан с безопасността“.


0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 14 ( преди 1 месец )
    Функционално неграмотен психопате, години не можеш да схванеш, че на ПРАЗЕН ХОД И НЕУТРАЛНА ПРЕДАВКА валът на двигателя стои свободен и нито да предава нито приема сили, а щом няма сила няма мощност. Въртящият момент е 0 следователно и ИЗХОДЯЩАТА мощност е 0. ВХОДЯЩАТА мощност на празен ход е 9kW при разход 0,9 л./ч. Към тези 9 kW ЗАГУБИ преди вала се сумират и следващите консуматори на мощност СЛЕД ВАЛА на ДВГ - колелата, алтернатор, климатик, които са ПОВЕЧЕ от 0 и са ПОЛЕЗНА работа в КПД.
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 8 неканения гост ( преди 1 месец )
    Не си чул, защото си си запушил ушите за всичко друго, освен за японска пропаганда. В САЩ, Тойотка имаше сервизна акция за откачащи се полусоки - животозастрашаващ дефект. Дори да оставим тези инженерни недомислици настрана, Тойотка е пословична с ръждясващите си окачвания - многократно и повтаряемо.
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Мите,тя тая сила на Нютон стана като котката на Шрьодингер,ту я има,ту я няма.Разбираш я физиката,титан си ти титан на мисълта.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Госте,не очаквай Митко Бустеров да ти отговори.От него само празни приказки и нищо по същество.Сега ще те обяви за функционално неграмотен психопат.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Мощността необходима за ускорение само във вашите учебници е нула, господин психопат, който не отговаря на конкретни въпроси и лъже, че аз не отговорих стотици пъти. Мощността е нула само докато на ИЗХОДА на двигателя НЯМА натоварване - онази сила за която говори глупавия Нютон.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Изприказва много приказки без да кажеш нищо съществено.Само се правиш да изглеждаш по умен.И как тръгва автомобила на празен ход с нула мощност,без да подадеш газ?
  • #10
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хайде сега ти да ми отговориш, за да ускори автомобила до 20 км в час от какво се нуждае от определена мощност в киловати, от определена енергия в киловат часа или онази вашата и аз не знам какво, защото все още не си обяснил какво точно се измерва в киловатчаса на час? За последното и учебниците и Уикипедия мълчат.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Отговарял съм ти десетки пъти но за тебе всичко е бля бля бля бля бля бля бля бля, все едно говоря на корейски и не разбираш нито думичка.. все ти говоря за законите на Нютон, но понеже не е от вашия квартал не го знаеш и не можеш да го питаш какви са пък тези закони.. Според него, за да ускориш едно тяло трябва да приложиш сила. Според инженер Радев инженер турбо инженер гост и инженер анонимен, това са пълни глупости и автомобилът ускорява без нужда от допълнителни сили.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Не съм чувал Тойота да счупи носач,Треслю Тунберг.Носачи чупят калпавите коли.Още чакам да ми отговориш,защо автомобил работещ на празен ход и произвеждащ нула мощност по твоите опорки,потегля на първа скорост без да подаваш газ?
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Кого се опитваш да лъжеш. Няма толкова леки електромобили само 3 000 кг повечето са над 3500 и се карат само с професионална книжка. Средно големите тежат около 5 т а голям електромобил под 10 тона няма. Съсипват асфалта. Една гума струва хиляди левове за смяна и изкарва максимум две-три седмици. Как си представяш гума на електромобил да изкара цял месец.