IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Окачването на скъпите Tesla се оказа дефектно, но не и опасно

След много години едно от разследванията срещу марката приключи

Най-големите компании в света, като Tesla, буквално не излизат от съда - те са съдени от клиенти, от конкуренти, а дейността им се разследва от служители на реда и всевъзможни регулатори. В момента автомобилният производител Tesla е обект на няколко разследвания, включително от NHTSA - Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Едно от тях обаче току-що приключи.


Tesla


Компанията като цяло избягва да изтегля продуктите си след разследване на NHTSA за дефекти. Въпреки това ѝ беше препоръчано да замени части от окачването в някои модели. От компанията не се съгласиха и се стигна до по-задълбочено разследване. Това разследване продължи години и включва твърдения за дефекти на окачването на Model S и Model X.

Ситуацията започна да ескалира през 2020 година, когато Tesla изтегли близо 30 000 автомобила Model S и Model X, които преди това бяха изпратени до Китай поради предполагаем проблем с окачването. Странното беше, че проблемът засегна само два модела и само тези, продавани в Китай, въпреки че тези коли бяха произведени в САЩ и Tesla използва същото окачване като при всички Model S и Model X.

Tesla изрази несъгласие с китайските власти за необходимостта от изтегляне на тези автомобили и заяви, че няма дефект. Компанията каза, че въпросната повреда се е появила в по-малко от 0.05% от превозните средства извън Китай и около 0.1% от превозните средства в Китай. Автомобилният производител приписва по-високия процент на проблеми с окачването на водачите, които били много недобросъвестни в Китай.

От компанията на Мъск твърдят, че потребителите в тази страна изобщо не се грижат за колите си и умишлено ги подлагат на такива ситуации и изпитания, вследствие на които неминуемо ще завършат с повреди поради големи натоварвания - чести сблъсъци с бордюра, силен удар в дупка и други подобни.

През 2020 година NHTSA се намеси по въпроса и започна собствено разследване. След 4 години Службата за разследване на дефекти (ODI) на NHTSA приключи разследването си, без да наложи изтегляне, но препоръча на Tesla да смени предните носачи на определен брой модели Model S и Model X.

NHTSA първоначално започна разследване след 43 оплаквания за неизправности в предното окачване и установи много повече коли с тази проблеми (426), но тези проблеми не водят до по-значителни катастрофи. Установено е, че ако автомобилът се експлоатира с дефектна предна връзка, това може да причини допълнителни повреди на други компоненти на автомобила.

Въпреки това, няма доказателства, че повредата в окачването влияе на управлението на автомобила. NHTSA заявява, че приключването на разследването „не означава, че агенцията е признала липсата на дефект, свързан с безопасността“.


0 от 500
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 25 ( преди 1 месец )
    За пет години така не разбра разликата между ефективност на горивния процес за изгарянето на горивото в цилиндрите на ДВГ и ефективността на двигателя. Първото е каква част от енергията на горивото се превръща в механична енергия за задвижване на буталата. Второто е каква част от енергията на горивото се превръща в механична енергия на вала на двигателя. Слагате ги под общ знаменател и ВЯРВАТЕ, че са едно и също! ВЯРА срещу ЗНАНИЯ И ФАКТИ!
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка, освен да преписваш от Уики без да разбираш смисъла, друго можеш ли? Да кажеш тогава защо автомобил без компютър тръгва на първа скорост без гас с нула въртящ момент?
  • #24
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 25 ( преди 1 месец )
    Трети закон на НютонВсяко действие има РАВНО ПО ГОЛЕМИНА и ПРОТИВОПОЛОЖНО ПО ПОСОКА противодействие.Ако едно тяло действа на друго тяло с дадена сила, то винаги второто тяло противодейства на първото с равна по големина и противоположна по посока сила, приложена в точката на взаимодействие.Горящата смес осигурява ТОЧНО определена сила върху буталата, за да поддържа 800 об/мин - ТОЧНО колкото са ПРОТИВОЛОЛОЖНИТЕ сили за извършване на работа. Всеки ват повече води до ускорение на оборот ...
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,значи вала се върти от самосебе си и не му действат сили?Че това си перпетум мобиле.А какво е горящата смес в камерата и налягането върху челото на буталото?
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    До #19.Не му давай идеи,че като нищо ще пробва да спре въртящ се вал с ръце.Този е много плиткоумен.
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Абе Пръцлльо ( преди 1 месец )
    Формулировката на първия закон за тяло, което извършва въртеливо движение, гласи:Свободно въртящо се тяло запазва състоянието си на въртене с постоянна ъглова скорост, докато на него не действат някакви външни сили (моменти на сили), които да изменят това движение.С други думи, ако един вал се върти с 800 оборота и не му действат никакви сили, то той ще се върти вечно без да си променя оборотите. До момента в които го хванеш и УПРАЖНИШ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ. Чак тогава оборотите ще се променят ...
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Законите на Нютон прочете ли ги, прди да ги отречеш?
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Бисер след Бисер теслюфски.Коляновият вал имал въртящ момент нула,въпреки че се върти на празен ход с 800 оборота.Може би има нещо общо с това че е еластичен?Или това че е направен от Желязна руда с високо съдържание на въглерод?
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Тротинетка, стига си чупил тъпомери. Щом вярваш че въртящ се вал няма въртящ момент, пробвай се да го спреш с ръце. Ха-ха-ха!
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    С това отношение към клиентите ще е цяло чудо да стигнат 2 милиона продажби годишно.