fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #109
    До 107 ( преди 1 година )
    А в началото като се е налагал бензина да не би всеки да е имал колонка да зарежда у гаража и защо тогава са минали на Форд Т а не са останали на коне
  • #108
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви алтернативи бе търгаш фирмите са една две
  • #107
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Това е така но защо е така защото няма достатъчно водородни коли ако има повече ще има и станции" и пак се върнахме до истината че първите собственици на електромобили в България си ги зареждаха в гаража, но няма как да има първи собственици на водородни автомобили защото не могат да си ги зареждат в гаража нито където и да било в България. Точка по въпроса. Митът че водородните автомобили въобще имат бъдеще е разбит. И то не е от мен а от toyota. НЯМАТ БЪДЕЩЕ, официално имат безславно МИНАЛО!
  • #106
    Факт ( преди 1 година )
    The levelized cost of hydrogen estimates range from 3.08 EUR/kg to 13.12 EUR/kgТолкова за рова колко струва водорода в Австрия
  • #105
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 100 кажи ми адрес защото не можах да отворя google maps. Ще ти кажа поне пет евтини алтернативи наоколо. Все пак говорим за София в която има стотици зарядни станции и скоро ще станат повече от бензиностанциите. Пък и това беше най-глупавото оправдание, че нямало от друга в квартала. Ти този автомобил от квартала Не го ли изкарваш? За какво ти е тогава?
  • #104
    До бустера ( преди 1 година )
    https://***.hydrogeninsight.com/transport/analysis-it-is-now-almost-14-times-more-expensive-to-drive-a-toyota-hydrogen-car-in-california-than-a-comparable-tesla-ev/2-1-1519315
  • #103
    До 101 ( преди 1 година )
    Това е така но защо е така защото няма достатъчно водородни коли ако има повече ще има и станции
  • #102
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 99. Това дядо Коледа ли ти го каза, защото единствената цена за водородна клетка която намирам в нета е 108 хиляди долара или евро скоро ги цитирах, за смяна на 50 000 мили. Пак разбивам Мита с дай източник на информация? Не можеш следователно мита вече е разбит. Най-евтината горивна клетка струва 44 000 без ДДС и без труд за смяна.
  • #101
    MythBuster ( преди 1 година )
    "отиваш на зарядната станция КОЯТО ТИ ПОСОЧИХ и там цената е 0.9о лв за квтч и за сто км трябва да платиш 14лв и 8ст товя с водорода ще ти е 16-16.50лв но го ЗАРЕЖДАШ ВЕДНАГА" пропускаш факта, че зарядната станция която си ми посочил се намира на примерно 5 км от мен, до която ще стигна в час пик за 10 минути и ще зареждам още 20 минути, но водородната станция която си ми посочил се намира на 2000 км от мен И зареждането определено няма да стане веднага. Посочи къде да заредя в България?
  • #100
    До 98 ( преди 1 година )
    Няма други наоколо.Както няма и безплатни зарядни в Сащ цената на Квтч на зарядните на Тесла зависят от щата
fallback
Последни