fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #99
    анонимен ( преди 1 година )
    Гпривнята клетка има цивот от 240,000 км но за разлика от батерията цената на горивна клетка струва 10-15к доларес а батерията на Тесла 16к доларес
  • #98
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 96. Ако в твоя квартал има четири бензиностанции като на най-евтината горивото което ползваш струва 1,50 лв за литър а на съседната бензиностанция струва 3,50 за литър А в съседния квартал струва безплатно, посочи ми причина да заредиш на 3,50? Кой нормален човек ще иде там? Тези станции се използват за зареждане на спаркове и гонят останалите с висока цена. Да не говорим че са най не надеждните станции с най-много проблеми.
  • #97
    MythBuster ( преди 1 година )
    Понеже аз говоря само с проверени цифри и факти ето какво казва toyota5 години гаранция за горивни клетки MiraiГаранцията на Mirai покрива всеки дефект, който се дължи на дефект в производството или сглобяването при нормална употреба за период от 5 години или 60 000 мили, което от двете настъпи първо, без ограничение на пробега за първата година.
  • #96
    До 95 ( преди 1 година )
    Аз ти говоря ти в къщи ще зареждаш ли 10 часа електрика а ми ако нямаш къща къде ще заредиш 10 часа електриката.Имаме кола с батерия 44 квтч капацитет с нея тя изминава 300км горе долу това прави 14.7квтч на 100 км отиваш на зарядната станция която ти посочих и там цената е 0.9о лв за квтч и за сто км трябва да платиш 14лв и 8ст товя с водорода ще ти е 16-16.50лв но го зареждаш веднага
  • #95
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 94. щом аз казвам че съм на луната и тук водородът струва 100 евро за килограм значи е така, Ти наистина ли вярваш в дядо Коледа и всичко което някой ти пише без да го провериш?
  • #94
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Проблема на електриката е един но той е сериозен.Никой няма да зарежда по 10 часа на зарядна станция." Вярно е! При положение че задължителната почивка по закон е 11 часа, ако премести камиона на десетия час ще го глобят, затова трябва да зарежда МИНИМУМ 11 часа. Затова няма нужда да зареждат бързо на скъпи зарядни станции по за 2 милиона едната, а спокойно могат да се включат на контактите които сега се ползват от хладилните камиони и струват под 100 лв. за 3 фазен контакт 3х400V 63A 75 kW
  • #93
    До 93 ( преди 1 година )
    Бъркаш ме с Австрия човека е там аз не съм щом казва 15 евро значи е толкова във Франция референтнтата е толкова ако доставчика и в Австрия е Ер Ликид е напълно възможно.Ти кажи ще чакаш ли 10 часа да заредиш бятерията
  • #92
    Факт ( преди 1 година )
    Проблема на електриката е един но той е сериозен.Никой няма да зарежда по 10 часа на зарядна станция.
  • #91
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,ако вярваш на лъжите на Илон,си е твой проблем.Разпъвай килимчето и бии чело в пода,срещу снимката на свети Илон.За година производство са произвели 60 камиона Семи,кога успяха да навъртят 1,6 млн.км.пробег?
  • #90
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Мити4ен,горивна клетка се сменят на 300000 км., батерии на 160000 км.Кое число е по голямо,теслюра?" Горивните клетки не се сменят на километри, а на часове. Според критици на батериите след 100 хиляди километра са изгубили 7% от капацитета си, а според реклами на водородния автомобили могат да минат цели 200 хиляди километра преди смяна на батерията, но от практиката, след 50 000 мили са поискали 108 000 евро за смяна на горивна клетка. Кое казваш че е повече?
fallback
Последни