IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Rolls-Royce обмисля преминаване към водородно задвижване

Британският производител иска да избяга от батериите при бъдещите си модели

Rolls-Royce обмисля преминаване от конвенционални батерии към задвижващи механизми с водородни горивни клетки за своите бъдещи електрически автомобили. Това обаче ще стане, едва след като технологията бъде достатъчно развита, за да може да се комерсиализира в голям мащаб, обяви изпълнителният директор на компанията Торстен-Мюлер Отвош, цитиран от Autocar.


Rolls-Royce Spectre


Британският производител вече представи първия си електромобил – Spectre, чието серийно производство ще стартира през септември. Той е оборудват с една от най-големите батерии на пазара – с капацитет 120 кВт/ч. Луксозният седан има пробег от 500 км и може да зарежда бързо при 195 кВт.

Според Мюлер-Отвош, уникалното позициониране на Rolls-Royce, както и специализираното ползване на колите от марката, отговарят на възможността водородът да се разглежда като алтернативно гориво в бъдеще. Топ-мениджърът е категоричен, че тази технология ще подхожда повече на автомобилите от марката, които са известни с техните V12 двигатели


BMW iX5 Hydrogen


„Мисля, че водороден двигател не е нещо, което бихме разглеждали към момента. Още повече, той вече беше тестван преди години (б.р. - компанията-майка BMW тества технологията на 7-Series в началото на този век). Това не е ефективен начин за използване на водород. Той обаче може да се използва в бъдеще за горивни клетки, които не са нищо по-различно от батерия – просто така получавате енергия“, коментира Мюлер-Отвош.

Според шефа на Rolls-Royce, когато тази технология бъде достатъчно добре развита, компанията му би се насочила към нея. „ Защо не? Можем да излезем от батериите и да влезем в горивните клетки”, коментира шефът на Rolls-Royce


Rolls-Royce Spectre


Изявлението на Мюлер-Отвош идва, когато BMW пуска ограничена серия на модела iX5 Hydrogen. Той използва горивни клетки, доставени от Toyota – която е привърженик на автомобилите, задвижвани с водород. Пускането на този автомобил на пазара е по-скоро символично, като целта е да се демонстрира техническата зрялост на този тип задвижваща система и да се подчертае нейния потенциал за бъдещето.

„Подобна технология определено има място, особено когато става въпрос за Rolls-Royce, тъй като нашите автомобили не се използват често за пътуване на дълги разстояние. Проблем обаче може да бъде зареждането, тъй като няма как да имате водородна станция у дома си. Точно това е предимството на електромобилите с батерии – всички наши клиенти имат големи гаражи, които предлагат достатъчно място за поставяне на станция за зареждане“, обяснява Мюлер-Отвош.


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Освен това ( преди 10 месеца )
    Нормално Ф1 е мъртва от едно 10-12 години когато минаха на малолитеажни жендър хибриди
  • #11
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 10 ( преди 10 месеца )
    Определено. Предпочитам спидуей да гледам и наскар пред ф1.
  • #10
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Освен това ( преди 10 месеца )
    Льо Ман е по интересно от скапъната формула и пъпчивия хохландец
  • #9
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Защо да троля? Кого дразня?!? Под коя статия да го напиша?!? В неделя беше едно от най-големите събития в автомобилния свят за годината и няма статия в автомобилна медия?!? Подсещам ги и го написах под най-новата статия. 100 годишен юбилей на 24 часа на Льо Ман - според теб трябва ли да има статия?
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Естествено! Трябва да са "супер екслкузивни".
  • #7
    18 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Защо тролиш? Какво общо има написаното от тебе със статията?
  • #6
    6 rate up comment 20 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    Automedia, вчера Ферари спечели 24 часа на Льо Ман.... няма ли да го отразите?!?
  • #5
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Мхм ( преди 10 месеца )
    Най голямата батерия на пазара?Батерията на новият РАМ обаче е почти двойна по капаситет на тази при аналогично тегло.Ето как пред очите ви се доказва че моята теория за близо 1000км пробег с едно зареждане се постига при Новият РАМ.А това вече обезсмисля двг във всяка негова горивна разновидност.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    РЕНО ФЕН ( преди 10 месеца )
    Изцяло политическо решение напълно неоправдано от технологична гледна точка.Просто Бмв държат Ролс Ройс и трябва да си пласират двг някъде.
  • #3
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 2: Очевидно защото са глупави, а пък ти си много умен. Други въпроси имаш ли?