Две години, след като беше показана концепцията на Hopium Machina Vision, задвижваният с водород автомобил направи премиера на салона в Париж. И впечатли френския президент Еманюел Макрон, който посети изложението и въпреки, че има много нови машини на големи местни компании, държавният глава отдели най-голямо внимание на Machina Vision, продукт на стартъп компанията Hopium.
Основател на Hopium е бившият пилот Оливие Ломбард. Макрон седна зад волана на колата, а след това Ломбард му представи перспективите за пускането на новаторски автомобили в производство. Луксозният електрически седан ще се произвежда във Върнън (Франция), като вече се приемат резервации срещу €656. Въпреки, че е предвидено заводът да произвежда 20 000 бройки годишно, не се очаква да заработи до началото на 2025 г.
Цената на предстоящия сериен автомобил сега е 120 000 евро, но може да се промени с оглед на ситуацията. Луксозният конкурент на Tesla Model S и Mercedes-Benz EQS е оборудван с водородни горивни клетки и може да измине 1000 км с едно зареждане. Автомобилът е четириместен спортен седан с елегантен, футуристичен дизайн. Има издължен силует и скосен покрив.
Оборудван е с два двигателя с обща мощност 500 к.с. с. и ускорява до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди. Вместо батерия, Hopium Machina Vision е оборудван с водородни горивни клетки, а резервът от гориво е достатъчен за изминаване на 1000 км.
Колата ще съхранява водород в дълги, цилиндрични резервоари, които минават по пода. Водородът може да се зарежда само за три минути и се използва за генериране на електричество, което може да се съхранява в малки батерии, които се използват за захранване на електрическите двигатели.
В интериора са използвани кожа и алкантара. Вътре луксозният четириместен автомобил се отличава с минималистичен дизайн от Феликс Годар, който е отговарял и за интериора на модели на Porsche, Lucid и Tesla. Повдигащ се екран с показанията на уредите минава през цялото табло и може да се прибере, за да бъде възможно най-ненатрапчив.
В момента експерименталната Machina навърта тестови километри, а дебютът на предсериен прототип в Париж е първата възможност за показване пред потенциални клиенти. Производителят твърди, че вече цялата първа серия от 1000 автомобила е запазена.
Още снимки на Hopium Machina Hydrogen EV - вижте в галерията: