fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #89
    От Австрия ( преди 1 година )
    Цената е 15 евро.
  • #88
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Бустер4о,нещо се уля с нулите.160000 км пробег станаха 1,6 млн. км.Я по полека с милионите,стана за смях.Батерията на Тесла е 20000 долара,за камион е поне 10 пъти повече." Да приемем че аз съм те излъгал с цифрите и нулите. Хайде намери правилните и кажи колко е гаранцията на батерията и на двигателите на камиона на Тесла ако не е толкова? Дай и източник на информация и лично ще ти се извиня. 100% от източниците казват тези цифри, независимо дали ВЯРВАШ или не.
  • #87
    Фен ( преди 1 година )
    Троши да се чете т р о л и.
  • #86
    Фен ( преди 1 година )
    Троши да се чете ***.
  • #85
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дадох ти адрес в Австрия на който в момента цената е 24 евро на бензиностанцията на OMV още адреси искаш ли? От кога ти е статията на френски? От 2017 година. Колко струва зарядната станция? Аз казах милион евро а тя е 2 милиона. Колко килограма водород може да зареди на денонощие? 200 кг максимум . Това са 50 зареждания на toyota мирай. Тоест една зарядна станция за 2 милиона може да обслужи 50 автомобила по пет минути - 250 мин. за 24 ч. - по четири автомобила на час. Ами ако пети на опашката
  • #84
    Фен ( преди 1 година )
    На тоя електрофил милионите цикли на батерията и милионите километри съществуват само във въображението му.На тоя му плащат да троши,не му се връзвайте,опорките му са откровени лъжи.Тоя е фен на ПП парапетите.
  • #83
    Хи хи ( преди 1 година )
    Митичният бе разбит в ефир директно че говори пълни небивалици претърпя тотално фиаско сега мълчи и търси в тетрадките от ТУ какво му е написал даскала каква трагедиа.
  • #82
    анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,горивна клетка се сменят на 300000 км., батерии на 160000 км.Кое число е по голямо,теслюра?
  • #81
    До 81 ( преди 1 година )
    Хаха ползвай транслейта и пише глопусти пише че горната граница е 15евро нанкг което и аз твърдях а ти споришмочевидно си някакъв полуграмотен завършил ТУ.Както и да е аз казах ли 15 евро казах освен това и френски знам та *** спри да пишеш тотални тапотии пише още че референтната цена е 16)5 евро *** иначе пада фо 9-10 евро а не 58 евро за кг кой написа 58 евро за кг това беше ТИ лъжеца смешен
  • #80
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,нещо се уля с нулите.160000 км пробег станаха 1,6 млн. км.Я по полека с милионите,стана за смях.Батерията на Тесла е 20000 долара,за камион е поне 10 пъти повече.
fallback
Последни