IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мистър Бийн подкара водородна Toyota GR Yaris

Британският актьор отново обяви, че ДВГ имат бъдеще и не трябва да бъдат забранявани

Британският Роуън Аткинсън се появи на Фестивала на скоростта в Гудууд тази седмица, за да подкрепи алтернативните горива, като подкара специално подготвена Toyota GR Yaris H2. Познат от милиони като „Мистър Бийн“, Аткинсън е заклет фен на бързите коли и поддръжник на двигателя с вътрешно горене.


Toyota GR Yaris H2.


Toyota GR Yaris H2 Concept беше специално подготвен за събитието в Гудууд. Хот-хечът продължава да използва използва стандартния си 1,6-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, но системата за управление е променена, така че колата да работи с водород.

Това обаче е превозно средство с горивни клетки, тъй като използва водород, директно инжектиран в двигателя за вътрешно горене. Аткинсън, който притежава обикновен GR Yaris, смята, че задвижваният с водород хот-хеч е „невероятно забавен“. Той похвали Toyota и Формула 1, че работят за поддържане на двигателя с вътрешно горене жив чрез използване на чисти, алтернативни горива.

Toyota вече разработва прототип GR H2 Le Mans, който да се състезава с водородно гориво през 2026 г. Що се отнася до Формула 1, по същото време шампионатът ще премине към хибридни задвижвания, работещи с устойчиви горива.

Самият Аткинсън има диплома по електрическо и електронно инженерство. Въпреки това, той си остава критик на електромобилите, като наскоро публикува статия във вестник Guardian, в която обяви, че „се чувства измамен“. Актьорът насърчава компаниите да изследват алтернативни горива, включително водород, като начин за запазване на двигателя с вътрешно горене.

Това не означава, че Мистър Бийн напълно отхвърля идеята за електрически автомобили – не, той смята, че твърде тежките и прекалено скъпи литиево-йонни батерии, които се поставят на колите на ток, не са „екологичната панацея“, за каквато са обявени

Аткинсън има сериозна автомобилна колекция. Освен споменатият GR Yaris, той притежава или е притежавал по-рано McLaren F1, Lancia Delta Integrale HF и Acura NSX.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Колкото и да въртят и да сучат рано или късно всички стигат до извода че по добро от дизела няма. Дизел може да се произвежда от почти всяка мазнина. Било то природни растителни, масла, синтетични, отработени масла, петрол и изобщо каквото се сетите де що е мазно може да стане на нафта и да задвижва всичката сериозна работна техника. Другото добро гориво което подходящо за леките коли е метана. Метан газ се произвежда много лесно от биомаса и отпадъци. Това са горивата. Другото е не става.
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Класика ( преди 9 месеца )
    Браво! Против мафията която измисли ковид,войната и климатичния убиец ел колите!!?
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Мистър Бийн, който преди няколко седмици публикува широко цитирана стария за "недостатъците" на електромобилите, която дословно повтаряше опорките на Тойотка, отдавна и категорично оборени? Сега ясно ли ви е кой е платил за това му "лично мнение"?
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Водородът може и да измести Ел колите.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Производството е огромен проблем защото по гооямото количество вофород в Света се пряви от метан а не от електролиза факт неуспорим
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 9 месеца )
    До 4: Ха-ха-ха, Тесльо щял добива водород с "горене на метан", че било "по-ефективно" от високотемпературната електролиза! Титан на "функционалната грамотност", ей!
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Екопартизани ( преди 9 месеца )
    Очевидно човек трябва да се оправдава вече... "той не че не ги харесва, но....." Също като навремето е трябвало да се обясняваш, че не си враг на народната власт.Колкото до водорода - по-големият му (и нерешим) проблем е съхранението в колата, а не толкова производството.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 9 месеца )
    Дрънци ефективността на производството на водород е най ефективна при горене на метан и не толкова на електролоза.А пеи горенето на метан се отделя цо2.
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    andy ( преди 9 месеца )
    Електрическите коли с водородни клетки и високотемпературните ядрени реактори за пряко разцепване на вода са най-смислената алтернатива на ДВГ и изкопоемите горива. Ел. колите на батерии на сегашния етап са по-скоро мръсно, скъпо и непрактично недоразумение подкрепяно от политиката на субсидии. Ярък пример за това е Китай, където хиляди НОВИ BYD ЕVта гният и замърсяват захвърлени на стотици декари земя. Никому ненужни, но произведени, защото държавата плаща за това.
  • #2
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Превод ( преди 9 месеца )
    По-точно платиха баснословна сума на мр. Бийн да покара тази Тойота и да им направи реклама.