fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #129
    MythBuster ( преди 1 година )
    45 стотинки дори при 20 на 100 разход по магистралата, при положение че 1000 коня Тесла постига 13 на 100 в града са ти 9 лв на 100 км при бързо и скъпо зареждане, а не от контакта. 400 км до морето ти струват 36лв. 20 000 км годишно - 1800 лв. Е колко пък да е скъпо? С toyota mirai 3200 лв при 15 евро и митичните 0,55 кг. При реалните 850 гр на 100 км, отиваме на 5 100 лв при 15 евро на килограм и 8160 лв по австрийска цена при по-скъпа цена за покупка на водородния автомобил и липса на зарядни
  • #128
    До 125 ( преди 1 година )
    Търгаш за да заредя една 57квтч батерия при 150кв подавана мощност ще трябва да кисна там над 2 часа имполовина бе да не съм луд
  • #127
    анонимен ( преди 1 година )
    Митак 45 ст как са е да по-малко от 90 но 3 пъти над цената по тарифа за битов потребител
  • #126
    анонимен ( преди 1 година )
    Най ефективното в момента и банално е биоетанола струва 0.85-0.9 евроцента всяка бензинка се приспособявя чрез кит за конверторуемост.Напълно Веи колкото си засял толкова Цо2 си отделил толкова и се преобразува наново чрез фотосинтеза при поглъщане от разстенията тоест нулев отпечатък
  • #125
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Как ще ти давам адреса си бе.Ти ми кажи фирмите в СФ които предлагат зареждане аз ще преценя" Ти да видиш! Като ми кажеш че живееш в Лозенец и веднага ще се сетя кой си? И защо реши, че трябва да е фирма която се занимава с зарядни станции? Ето ти например една с четири колонки по 150 kW на 45 ст/kWh София bul. "Rozhen" 25 Б,25 B, 1220 NPZ Voenna rampa, Sofia, Bulgaria
  • #124
    анонимен ( преди 1 година )
    Нищо произведено от Веи не може да се съхранява в гравитачна батерия а само в химически изтопник на напрежение.
  • #123
    До 122 ( преди 1 година )
    Говоря за съхранение на стотици мгвтч електричество, произведено от ВЕИ, което после ще бъде вкарано в мрежата, а не за нещо, което може да бъде вкарано в кола.
  • #122
    До Митбастъра от 112 ( преди 1 година )
    Гравитачната батерия по същество е същата технология като ПАВЕЦ. Хората просто искат някои неща да са невъзможни, само защото не им харесват.
  • #121
    анонимен ( преди 1 година )
    Гравитачната батерия генерира енергия от височинната разлика никакво приложение няма при колите
  • #120
    От 112 ( преди 1 година )
    Може би най-обещаващата технология към момента е гравитачната батерия. В Китай вече има една и са поръчали още няколко. Първата е с обем 100 мгвтч, а другите ще бъдат с пъти по-голям капацитет. Така че, поне за момента, изглежда, че водородът има бъдеще най-вече в производствата, отбелязани в статията, но не и в леките коли. Там токът е много по-обещаващ.
fallback
Последни