История от Финландия ясно показва защо е важно собствениците на автомобили трябва винаги да искат второ мнение, ако диагнозата, поставена им в сервиз, не ги устройства. Точно това направи финландец, чиято Tesla Model S от 2016с пробег около 220 000 км внезапно спря да работи нормално.

Собственикът на електромобила посетил сервиз, където бързо открили проблема и предложили решение. Проблемът е, че то струвало 15 000 евро, като срещу тази сума производителността на колата щяла да бъде възстановена, тъй гаранцията отдавна е изтекла.
Мъжът не желае да плаща такива пари и решава сам да реши проблема, внимателно изучавайки ръководствата и предупрежденията за безопасност. Батерията на електромобила не е място за експерименти "на случаен принцип", затова той действа възможно най-внимателно и, което е по-важно, не отваря самия батериен пакет. По време на разглобяването се оказа, че проблемът не е фатален – при предпазителите е проникнала вода, като в резултат на това защитният капак ръждясал и е паднал.
След това има идва на ред чиста инженерна изобретателност. Влагата е премахната с помощта на топло обдухване, като процесът продължава две седмици. След това собственикът сменя уплътненията и предпазителя, ремонтира клапана за облекчаване на налягането и монтира капак от неръждаема стомана, за да не се повтаря историята. Общата цена на материалите е около 100 евро, а след ремонтът автомобилът продължава да се движи без грешки.

