Собственик на Rolls-Royce Phantom от 2006 закара луксозния си седан при механик, за да му сменят гарнитурата. И едва не получи удар, когато разбра колко ще му струва ремонта. Оказва се, че това е често срещан проблем при задвижващите агрегати на BMW и е много скъп.

Факт е, че Rolls-Royce носи лукс и разкош. А луксът и разкошът идват с цена. Освен това, не само тези качества са направили колата това, което е била през годините. Също така инженерството, механиката, дизайнът и репутацията на марката вдигат цените до небето. И все пак 2000 долара за смяна на гарнитура, която струва 3 долара, звучи умопомрачително.
Rolls-Royce Phantom от 2006 заема доста място в сервиза, както и на пътя. Луксозният седан е дори по-голям, във всички посоки, освен на височина. Разбира се, колкото по-голяма е колата, толкова по-скъпа е. Въпреки това, технически той представлява BMW 760Li с дизайн и емблема на Rolls-Royce.

Конкретният екземпляр има пробег от 51 510 км, като е в добро технически състояние. Под капка е разположен атмосферен 6.75-литров V12, произлязъл от BMW V12, който развива 460 к.с. и 720 Нм, като е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Собственикът се оплаква от сериозен теч на масло, а механикът открива, че гарнитурата на двигателя е за смяна.
Защо обаче ремонтът е толкова скъп? Оказва се, че само да стигнеш до гарнитурата и после да сглобиш всичко обратно отнема 12 часа. Ремонтът на тежащата близо 2,5 тона кола не е лесен, като една от причините е, че Rolls-Royce Phantom няма един алтернатор като BMW 760Li, а два, поставени един върху друг. Всеки алтернатор има ток за зареждане от 180 ампера. И се налага тяхното сваляне, за да се смени уплътнението.

Защо Rolls-Royce инсталира два алтернатора на тази кола? Това е така, защото някой, който похарчи половин милион долара за луксозен автомобил, няма просто да приеме да остане блокиран на пътя с изключен алтернатор. Така че, ако единият се повреди, другият продължава.
Алтернаторите не са въздушно охлаждани. Именно охлаждащата течност поддържа температурата под контрол. Тази двойна алтернаторна система е част от сложна електрическа система на Phantom. Източването на охладителната система, свалянето на алтернаторите и скобата са най-дългият път до дефектната гарнитура.

Механикът дава ценен съвет на собствениците на Rolls-Royce - винаги можете да закупите части за BMW, тъй като те често се предлагат на по-достъпни цени. Единственият недостатък е, че няма да имат логото "RR" върху тях.
Самата кола обаче запазва високата си цена през годините, като екземпляри като този се продават за около 100 000 долара.


0