fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #159
    MythBuster ( преди 1 година )
    Според класификацията, мирай и модел три са в mid-size сегмента, а Тесла модел s в full size сегмент. Ти мери с рулетката колкото искаш.
  • #158
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ако ще сравняваме круши с круши, Тесла модел 3 според същото издание струва $42 000 което е доста по-малко от $50 595 за toyota mirai. Стартираш с 15 000 лв по-скъп водороден автомобил
  • #157
    Факт ( преди 1 година )
    А ми сравни дименшъните с квомискаш да сравнявям Мирая с тесла 3 ли
  • #156
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти да видиш от Уикипедия Toyota Mirai is a MID-size hydrogen fuel cell vehicle (FCV). След това пак оттам четем The Tesla Model 3 is a battery electric MID-size sedan. Но ти си включил The Tesla Model S is a battery electric FULL-size luxury sedan за сравнението. Удобно, а? И не мислиш ли че ставаш малко нагъл с 1000 километра пробег? Ако аз бях нагъл като тебе, щях да дам пример с 700 коня тесла с пробег 1078 км и разход 9kWh/100км по 15ст=1,35 лв/100км за годината 135лв/10 000км
  • #155
    Факт ( преди 1 година )
    Не ми е много ясно защо продължаваш спора при положение че съм прав явно си някакъв як комплексар но ето за разхода https://media.toyota.co.uk/toyota-mirai-breaks-1000-kilometre-range-barrier/Ето ти и за цените ***.caranddriver.com/toyota/miraihttps://***.caranddriver.com/tesla/model-s
  • #154
    MythBuster ( преди 1 година )
    Само дето няма такава цена за ток и такъв разход. Нито пък някой ще ти подарява водородна клетка на всеки шест години. Разбирам че държиш да се унижаваш, но аз нямам нищо против и ще те затапвам всеки път.. за да потвърждавам глупостта ти.. упорито съм изключил лампичката която ми свети при " когато спориш с ***, провери дали и той направи същото"
  • #153
    MythBuster ( преди 1 година )
    При Цена от 133 800 лв за водородната toyota и под 100 000 лв за Тесла, защо въобще да започвам някакви сметки? При 25 на 100 и един лев за киловатчас 25 лв на 100 км. При 900 гр на 100 км и 11 евро най-ниска цена в Европа, 20 лв на 100 км. При 10 000 км на година, ще спестиш 500 лв от водород. След 60 години ще си избил разликата. От спестеното от водород. При това със сметка без кръчмар, защото на всеки 6 години ще трябва да купуваш водородна клетка по 44 евро без ддс и
  • #152
    Факт ( преди 1 година )
    Е кво да ти се занимава сметките ясно показват че 40 години ти трябват за да изплатиш разликата в първоначалната цена между двата автомобила то толко *** да си невервам ама е факт.
  • #151
    MythBuster ( преди 1 година )
    Защо водородната Toyota Mirai е най-добрият автомобил на света?Ценаот 133 800 лв.иначе 2,1-тонният колосТествам го за кратко с това темпо и средният разход не надвишава 0,9 кг H2/100 км.https://autobild.bg/%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%BE-%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-toyota-mirai-%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE/
  • #150
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не ми се занимава с тpoлoве.
fallback
Последни