През април Jaguar успя да продаде само 49 автомобила в Европа, което е с 97,5% по-малко отколкото през същия месец на миналата година. Данните са от Европейската асоциация на производителите на автомобили. От януари до април продажбите на британската марка са спаднали със 75,1% в сравнение със същия период на 2024 година, до 2665 бройки.

Като основна причина за този колапс се посочва забавянето на пускането на пазара на електрическия флагман на марката - спортен лифтбек, базиран на концепцията Type 00, който ще се появи едва в края на 2026 г. и ще струва около 170 000 долара. Освен това Jaguar преждевременно спря производството на всички бензинови и дизелови модели, поради което дилърските центрове останаха практически без автомобили.
Бързият спад в търсенето започна след ребрандирането на Jaguar, което включваше прехода на компанията към изцяло електрическа моделна гама. Това се случи през ноември миналата година и беше съпроводено с пускането на противоречива реклама. Тя беше запомнена от публиката с необичайните си изображения: в нея участваха модели с поли и ярко оцветени дрехи, а също така бяха използвани слоганите "Не копирай нищо" и "Живей ярко". Компанията обаче не показа самите автомобили в рекламата.
Jaguar се надяваше, че смяната на имиджа и рекламната кампания ще помогнат за привличането на по-млада аудитория, но вместо това получи остри критики както от клиенти, така и от експерти в индустрията. Продажбите на компанията намаляват от няколко години: през 2018 г. марката реализира над 180 000 автомобила по целия свят, а миналата година - по-малко от 27 000, или спад с 85%.
През 2008 г. марката Jaguar, преди това собственост на Ford, беше погълната от индийската Tata Motors. Миналата пролет управляващият директор на Jaguar, Роудън Глоувър, заяви, че компанията е готова да загуби до 85% от настоящите си клиенти, тъй като планира да формира нова аудитория. Бъдещите автомобили на марката, очаква висшето ѝ ръководство, ще се конкурират с моделите на Bentley. Новата аудитория, според плана на Глоувър, трябва да бъдат млади, заможни хора, които ценят лукса и нетрадиционния дизайн в автомобилите.


0