IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Jaguar Land Rover готви революция при ДВГ със запалване без свещи

Британският производител патентова нова лазерна технология за стартиране на мотора

Автомобилният свят непрекъснато се движи напред и дори в ерата на бързия преход към електрически превозни средства традиционните двигатели с вътрешно горене (ДВГ) продължават да се развиват. Един от големите производител - Jaguar Land Rover (JLR), въпреки амбициозните планове за пълен преход към електрически превозни средства, показва иновативен подход, който може значително да промени правилата на играта на пазара на двигатели с вътрешно горене.


Jaguar Land Rover


Британците патентоваха технология за лазерно запалване, която може да революционизира процеса на изгаряне на горивото. Благодарение на нея, традиционните свещи, които са неразделна част от двигателя с вътрешно горене от десетилетия, могат да останат в миналото.

Системата на JLR използва лазери за запалване на горивно-въздушна смес. Техният патент описва технология, включваща до шест лазерни излъчвателя, разположени около горивната камера. Това коренно променя подхода към запалването - вместо една точка на запалване, какъвто е случаят със свещите, лазерите създават много точки, осигурявайки по-равномерно и пълно изгаряне на горивото.

Предимствата на такава система са очевидни и многостранни. По-ефективното горене оказва пряко влияние върху работата на двигателя. Горивото изгаря почти напълно, което води до намаляване на емисиите на вредни вещества в атмосферата, което прави автомобилите по-екологични. Освен това лазерното запалване обещава да намали образуването на въглеродни отлагания върху частите на двигателя, удължавайки експлоатационния им живот и опростявайки поддръжката.

Въпреки сложността си, потенциалното въздействие на лазерното запалване върху автомобилния пазар е огромно. Ако технологията на JLR бъде успешно въведена в серийното производство, тя може да окаже значително влияние върху конкурентоспособността на превозните средства с ДВГ, удължавайки живота им на пазара и предлагайки нови екологични и експлоатационни решения.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Като ли ми пееш, Пенкеле, кой ли ми те слуша? Освен неориентираните новобранци в коментарите.
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    Разбира се ако някой от тези 5 не е от троловете.. Тогава и за ябълките няма да е сигурно, все пак троловете от тромфермата са агресивни психопати които тормозят физически и психически останалите и като нещо ще им откраднат и ябълките или най-малкото ще пуснат на земята и ще ги стъпчат е до размяна на мисли въобще няма да се стигне.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    До 11. Така правим нормалните хора. Обсъждаме техническите проблеми и техните технически решения. Когато някой не знае или не му е ясно нещо, пита, а знаещите му отговарят и той от не знаещ се превръща в знаещ. Ако пет човека се съберат и всеки от тях има по една мисъл и една ябълка и си ги разменят, всеки ще си тръгне с по една ябълка и 5 мисли.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 5 дни )
    Ти пък даже и прочете какво е писал Слабоумния? Че му и отговаряш? Смелчага си.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Най ефективната запалителна система за двигателите с вътрешно горене отдавна е измислена и се нарича Pulsed Мicrowave Ignition. Но поради много причини не може да бъде внедрена в масовите автомобили. Но се ползва в някой военни разработки в самолетни и ракетни двигатели.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 5 дни )
    Ами точно в това е проблема че лазерът ако се настрои да има достатъчно мощност да си чисти нагара и да пробива за милисекунди през него значи ще има и достатъчно мощност да пробие цилиндъра или буталото в зависимост къде е насочен. Няма да го пробие веднага но след определен бой цикли ще почне да се образува дупка в метала. Ако лазерът е слаб тогава пък просто ще се зацапа главата от саждите и ще спре да работи. Трябва да се прави някаква почистваща система. Много сложно става.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Пишете в търсачката Laser Ignition ICE и сложете дата да се показват само материали от преди 2010г. И ще видите колко много разработки има.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Какво са измислили тия? Нищо. Лазерното запалване се пробваха много фирми да го направят още преди 30 години когато се появиха евтините и масово достъпните лазерни глави. Правени са много разработки но никой не може да реши проблемите с вибрациите и др за да се стигне до масово производство. наистина прототипи постигат по висока мощност и икономия но за кратко. Потърсете в нета и ще видите че има много документи от преди 20-30 години където е проучена в детайли тази технология и е отхвърлена.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    До 3. Да се чул за почистване на ръжда с лазерен лъч? Защо си мислиш че няма да почисти окисите и отлаганията по пътя на лазерния лъч? Аз по-скоро се чудя дали с времето срещу лъчите няма да се образуват отвори и как са решили този проблем? Огледала? Нетопим материал? Не успореден лъч? Нещо друго?
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    2loop ( преди 5 дни )
    Заради тази фирма е измислена пътната помощ