IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Jaguar Land Rover готви революция при ДВГ със запалване без свещи

Британският производител патентова нова лазерна технология за стартиране на мотора

Автомобилният свят непрекъснато се движи напред и дори в ерата на бързия преход към електрически превозни средства традиционните двигатели с вътрешно горене (ДВГ) продължават да се развиват. Един от големите производител - Jaguar Land Rover (JLR), въпреки амбициозните планове за пълен преход към електрически превозни средства, показва иновативен подход, който може значително да промени правилата на играта на пазара на двигатели с вътрешно горене.


Jaguar Land Rover


Британците патентоваха технология за лазерно запалване, която може да революционизира процеса на изгаряне на горивото. Благодарение на нея, традиционните свещи, които са неразделна част от двигателя с вътрешно горене от десетилетия, могат да останат в миналото.

Системата на JLR използва лазери за запалване на горивно-въздушна смес. Техният патент описва технология, включваща до шест лазерни излъчвателя, разположени около горивната камера. Това коренно променя подхода към запалването - вместо една точка на запалване, какъвто е случаят със свещите, лазерите създават много точки, осигурявайки по-равномерно и пълно изгаряне на горивото.

Предимствата на такава система са очевидни и многостранни. По-ефективното горене оказва пряко влияние върху работата на двигателя. Горивото изгаря почти напълно, което води до намаляване на емисиите на вредни вещества в атмосферата, което прави автомобилите по-екологични. Освен това лазерното запалване обещава да намали образуването на въглеродни отлагания върху частите на двигателя, удължавайки експлоатационния им живот и опростявайки поддръжката.

Въпреки сложността си, потенциалното въздействие на лазерното запалване върху автомобилния пазар е огромно. Ако технологията на JLR бъде успешно въведена в серийното производство, тя може да окаже значително влияние върху конкурентоспособността на превозните средства с ДВГ, удължавайки живота им на пазара и предлагайки нови екологични и експлоатационни решения.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Якишен Моторишен ( преди 1 седмица )
    Те техните двигатели със свещи не палят, какво остава без...
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Колкото клапаните без пружини и разпределителен вал на Кьонигзег станаха масови, толкова и това ще стане. Да не говорим, че пъхнето на оптически компоненти в камера, където има дим е повече от великолепна идея. Чистачки с парцали ли ще монтират, за да не се зацапват?
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 седмица )
    винаги се отнасям резервирано към "сензационни" новини от компании които са пред фалит...
  • #1
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    "показва иновативен подход, който може значително да промени правилата на играта на пазара на двигатели с вътрешно горене." То не остана време за този пазар! Организацията на верига за доставки за количество за серийно производство, обикновено отнема поне три-четири години. А те дори не са стигнали до тази фаза, защото идеята е на ниво прототип, което разтегля времето до 7-8 години, А след 10 години ДВГ ако не бъде забранено, просто ще е изместено от електромобилите по естествен път.