Ferrari винаги е била на върха на технологиите за двигатели, но този последен патент е за нещо, което дори Енцо Ферари бил сметнал за непостижимо. Компанията разработва нова конструкция с продълговато бутало, която може да революционизира двигателя с вътрешно горене, за да може той да се използва още дълго време.
Патентът показва дизайн, който може да позволи постигането на много по-малки размери. Буталата имат нова форма, като приличат на овална писта за състезания от NASCAR. Това им позволява по-ниско триене, което означава повече мощност и по-голяма ефективност.
Традиционно двигатели с вътрешно горене имат идеално кръгли бутала. В същото време някои производители преди Ferrari също са опитвали нещо различно. Преди време Honda експерименти с подобен дизайн на своите двигатели от Формула 1 и след това използва същата конструкция на мотоциклети, но за кратко време.
Всъщност, идеята на Honda беше за много дълго бутало с овална форма. Достатъчно дълго, за да може да постави осем клапана във всеки цилиндър вместо обичайните четири. Резултатът беше двигател за мотоциклет, който нарушава правилата. И който всъщност беше V8 с четири бутала.
Докато буталата на Honda бяха дълги, успоредни на коляновия вал на двигателя, дизайнът на Ferrari показва бутала, които са удължени перпендикулярно. В заявката за патент на ЕС 24197835.2 инженерите на Ferrari обясняват как може да работи тази технология.
Самото оформяне на буталата във формата на хапче означава, че те са по-къси в едната посока и по-дълги в другата. С късия размер, перпендикулярен на коляновия вал, Ferrari ще може да постави буталата по-близо едно до друго. Цялостната дължина на двигателя ще бъде по-къса, което е важно при колите с V12. Особено, ако те се електрифицирани и двигателят е поставен в средата.
За да направи конструкцията още по-малка, патентът на Ferrari включва нов дизайн на коляновия вал и мотовилката. Вместо обичайния един прът на бутало, свързан с един лагер на манивелата, този дизайн ще позволи на две бутала, разположени едно срещу друго, да използват една и съща шийка на коляновия вал. Това може да направи производството по-лесно, да намали триенето и да направи двигателя още по-къс.
Намаленото движение от страна на страна в продълговатото бутало има други потенциални предимства. Патентът показва бутала с огромни вдлъбнатини по дългата страна, което намалява триенето между буталото и стената на цилиндъра.
Има, разбира се, огромни предизвикателства, свързани с напълно нови идеи за двигатели. Кръглите части са по-лесни за правене и те са добре познати на конструкторите. Все пак ДВГ съществува от повече от 150 години, така че почти всичко е изпробвано.
От друга страна, напредъкът в машиностроенето, металургията и инженерството направи осъществими днес идеи, които не са били възможни преди. Плюс това, от Ferrari бяха категорични, че ще произвеждат V12 двигател толкова дълго, колкото е разрешено от закона. А подобни идея могат да отложат забраната на тези мотори още по-напред във времето.