IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ferrari патентова невиждан досега двигател

Буталата с овална форма позволяват увеличени мощност и ефективност

Ferrari винаги е била на върха на технологиите за двигатели, но този последен патент е за нещо, което дори Енцо Ферари бил сметнал за непостижимо. Компанията разработва нова конструкция с продълговато бутало, която може да революционизира двигателя с вътрешно горене, за да може той да се използва още дълго време.


Ferrari патент


Патентът показва дизайн, който може да позволи постигането на много по-малки размери. Буталата имат нова форма, като приличат на овална писта за състезания от NASCAR. Това им позволява по-ниско триене, което означава повече мощност и по-голяма ефективност.

Традиционно двигатели с вътрешно горене имат идеално кръгли бутала. В същото време някои производители преди Ferrari също са опитвали нещо различно. Преди време Honda експерименти с подобен дизайн на своите двигатели от Формула 1 и след това използва същата конструкция на мотоциклети, но за кратко време.


Ferrari патент


Всъщност, идеята на Honda беше за много дълго бутало с овална форма. Достатъчно дълго, за да може да постави осем клапана във всеки цилиндър вместо обичайните четири. Резултатът беше двигател за мотоциклет, който нарушава правилата. И който всъщност беше V8 с четири бутала.

Докато буталата на Honda бяха дълги, успоредни на коляновия вал на двигателя, дизайнът на Ferrari показва бутала, които са удължени перпендикулярно. В заявката за патент на ЕС 24197835.2 инженерите на Ferrari обясняват как може да работи тази технология.


Ferrari патент


Самото оформяне на буталата във формата на хапче означава, че те са по-къси в едната посока и по-дълги в другата. С късия размер, перпендикулярен на коляновия вал, Ferrari ще може да постави буталата по-близо едно до друго. Цялостната дължина на двигателя ще бъде по-къса, което е важно при колите с V12. Особено, ако те се електрифицирани и двигателят е поставен в средата.

За да направи конструкцията още по-малка, патентът на Ferrari включва нов дизайн на коляновия вал и мотовилката. Вместо обичайния един прът на бутало, свързан с един лагер на манивелата, този дизайн ще позволи на две бутала, разположени едно срещу друго, да използват една и съща шийка на коляновия вал. Това може да направи производството по-лесно, да намали триенето и да направи двигателя още по-къс.


Ferrari патент


Намаленото движение от страна на страна в продълговатото бутало има други потенциални предимства. Патентът показва бутала с огромни вдлъбнатини по дългата страна, което намалява триенето между буталото и стената на цилиндъра.

Има, разбира се, огромни предизвикателства, свързани с напълно нови идеи за двигатели. Кръглите части са по-лесни за правене и те са добре познати на конструкторите. Все пак ДВГ съществува от повече от 150 години, така че почти всичко е изпробвано.


Ferrari


От друга страна, напредъкът в машиностроенето, металургията и инженерството направи осъществими днес идеи, които не са били възможни преди. Плюс това, от Ferrari бяха категорични, че ще произвеждат V12 двигател толкова дълго, колкото е разрешено от закона. А подобни идея могат да отложат забраната на тези мотори още по-напред във времето.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Еколог ( преди 1 седмица )
    Каквото и да измислят бъдещето е ел.кола с двигател генератор на газ!Газта е екологичното гориво! Отделя вода и СО2, който се преработва от разстенията.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    българина ( преди 2 седмици )
    като натовариш шийката на вала не с едно с две бутала на същото място, какво ли става с износването на този вал? животът на този двигател ще е мноого къс, а уж за екология говорим! екологично е ако може да се кара 50 г и 1 млн км , кое възможно, но не го правят Двигателите ги обърнахтеа на китайска сглобка в целофан, балами явно колкото щеш. Ако животът на двг то е бил 300000 вече е наполовина
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Вай ( преди 3 седмици )
    Прочели са в Интернет!!!Иначе ще излезе,че всички Световни открития,са наши.Или сме се досещали,как да се направят.Преди Партията майка не даваше,а сега,умните глави, измряха
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Баварец ( преди 4 седмици )
    Ама това БГ сме наистина малък, но много *** народ! Чета невярващо коментарите по-долу и си викам ей, какви гении има, защо никой не използва този гениален потенциал.Никой обаче от гениите не обърна внимание, че Ферари сравнено с Хонда, са обърнали посоката на буталата от тясната към широката част, никой не замисли умната си главица, че така се използва една и съща шийка на вала за 2 бутала!!!Малък, но изключително *** народ, бих добавил аз! Затова, но не само, няма инвестиции в БГ
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Някой ( преди 1 месец )
    Пак откриваме топлата вода.Това с две бутала на шийка го има от времето на Втората световна война. Двигателя на Т-34 е конструиран на същия принцип. Получава се по-къс двигател, който заема по-малко място.Да не говорим за формата на буталата. Последно Хонда го играха този филм и то доста отдавна. Уважавам италианците, понеже са дали много за развитието на автомобилостроенето, но този път нещо не им се е получило.Лично мнение.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Пилотът Гошу ( преди 1 месец )
    Аха ... толкова е ново, че десетилетия преди Ферари, през 1979 Хонда ги имаше, а началото на 90те изкара NR750 с овални бутала с 8 клапана. При Цюндапп работата не е точно същата, там просто не са напълно кръгли, ако не се лъжа. Във всеки случай Ферари нищо ново не са открили...
  • #4
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Ivan Elandzhiev ( преди 1 месец )
    Преди Хонда, немската мотоциклетна марка Цюндап произвежда и продава сериен мотоциклет с двигател с елипсовидни бутала и то преди Втората световна война
  • #3
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    '*** невижданото нещо! Хонда го направи и изостави преди 40 години....
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Дзвер ( преди 1 месец )
    До #1: Дето Аристотел е казал - "M***м***т@ си е еб***лo" :)))))
  • #1
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Подобно на Ферари, "преводаченцата" постоянно исмислят нови начини да съсипят българския език.