Човек би си помислил, че след всичко, което се случва в този забързан свят, богатите ще започнат да губят интерес към купуването на скъпи играчки. Точно обратното. Ferrari обяви рекордни продажби през 2024-та и вече знае, че следващите две години също ще бъдат солидни. Поръчките покриват производствения цикъл до 2026-та, така че ако искате нов автомобил, ще трябва да изчакате до 2027-ма.
От Маранело поясняват, че търсенето се движи основно от 12Cilindri, заместникът на Ferrari на 812 Superfast. Пуснат миналата година, суперавтомобилът с V12 двигател се предлага като купе и кабриолет с електрически сгъваем твърд покрив. Италианската марка има шест нови модела, които идват тази година. Първият EV на Ferrari ще бъде един от тях, а официалният му дебют е насрочен за 9 октомври.
Във Ferrari 51% от колите, доставени на клиенти през 2024 година, са били електрифицирани. Това не е непременно изненада, тъй като 296 и SF90 са plug-in хибриди. До 2030-та компанията предвижда хибридите и електрическите автомобили да представляват 80% от общите доставки, оставяйки само 20% за автомобили, задвижвани само с ДВГ. Главният изпълнителен директор на компанията Бенедето Виня възлага надеждите си на синтетичното гориво, за да запази ДВГ жив за още много години.
Що се отнася до постиженията на Ferrari, през миналата година италианската марка е продала 13 752 автомобила, отчитайки, макар и не голям, ръст спрямо 2023-та - с 0,7%. В същото време приходите са се увеличили с 11,8% до 6,7 милиарда евро, а нетната печалба - с 21%до 1,53 милиарда евро. Тези резултати са постигнати благодарение на нарастващото търсене на персонализация на автомобилите.
Най-продаваните модели на Ferrari през 2024-та са Purosangue, Roma Spider и 296 GTS. Малко над половината от колите, произведени миналата година, са хибриди (51%), докато останалите 49% са суперавтомобили с традиционните двигатели с вътрешно горене. Според плановете на компанията, нетните приходи през настоящата година ще нараснат с 5% спрямо 2024 до 7 милиарда евро.