Италианската бутикова компания Officine Fioravanti твърди, че е подобрила легендарното Ferrari F40, като е оборудвала емблематичния суперавтомобил със средно разположен двигател с модерна технология. За собствениците, които притежават модела, тези модификации могат да им помогнат да избегнат известното агресивно поведение на автомобила.
Основните промени засегнаха техническата част. От дебюта на F40 през 1987 година, технологията на окачването измина дълъг път, поради което Officine Fioravanti разработи нови рамена, главини и лагери. Монтирани са също така Ohlins TTX 36 регулируеми четирипосочни амортисьори отпред и отзад. Това би трябвало да направи Ferrari по-предвидимо за шофиране при високи скорости, както по-удобен и изискан за ежедневието.
Суперавтомобилът получи също така нови спирачки с карбоново-керамични дискове и шестбутални апарати отпред. Модерната ABS система пък подобрява безопасността и управляемостта. Освен това Officine Fioravanti разработи нов комплект джанти, които визуално напомнят на оригиналните 17-инчови, но сега са по-големи - 18 инча отпред и 19 инча отзад. Те са "обути с най-новите гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 за максимално сцепление.
Модернизираната версия е кръстена F40 Alte Prestazioni, което се превежда като "Висока производителност". Компанията казва, че фокусът е върху безопасността, стабилността и управляемостта, като проектът има за цел не само да защити оригиналните компоненти от износване, но и да мотивира собствениците да карат колата по-често.
Остава неизвестно дали проектът е привлякъл интерес от страна на собствениците на Ferrari F40. Цената на надстройките също не се разкрива, но като се има предвид, че автентичният модел може да струва над 3 милиона, те със сигурност ще бъдат скъпи.
Ferrari F40 се произвежда от 1987 до 1992 г., като "40" в името му е по случай 40-ата годишнина от създаването на прочутата италианска компания. F40 е последният автомобил, одобрен лично от Енцо Ферари преди смъртта му. Каросерията е изцяло нов дизайн на легедарното студио Pininfarina и е изградена от панели от кевлар, въглеродни влакна и алуминий с висока якост и малко тегло.
Изцяло алуминиевият V8 битурбо двигател е силно преработена версия на този от GTO, с работен обем от 3 литра. Той развива мощност от 478 к.с. и 573 Нм максимален въртящ момент, като се съчетава с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Берлинетата ускорява до 100 км/ч за 4,5 сек, а максималната му скорост е 323 км/ч.