fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #169
    РУК ( преди 1 година )
    168 коментара и 70 са на изпатканяка!!!Абе бъстъре,що не вземеш да си копираш всички коментари само от тази седмица,да ги разпечаташ и да идеш с тези около 3000 страници А4 в най-близкия психиатричен кабинет и да питаш - "Докторе,това съм го написал аз,само през последните 7 дни,в коментари като анонимник,към анонимни хора,които изобщо не познавам.Според вас има ли ми нещо?" Аз съм сигурен,че ше ти поставят диагноза от поне 10 страници с минимум 5 средни и тежки ментални разстройства!
  • #168
    Факт ( преди 1 година )
    Ако си го зарежда от гаражда тая тесла модел 3 ще се зарежда 7-8 часа.Това разбира колегата под бурзо зареждане.Пълна трагедия
  • #167
    Факт ( преди 1 година )
    Така значи 57квтч батерия с тая зарядна станция я пълним за 23 минути приблизително.а с мирая се пълни за 5 минути
  • #166
    Факт ( преди 1 година )
    А ми че кой ти е виновен че не можеш условие на задача да формулираш даваш ми 150квт което е производно на единицата за мощност а квтч е единица за енергия ти не ми даваш дебит то бива бива *** а *** тва минава всякакви граници отде да знам че дебита е 2.5квт за минута.
  • #165
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе ***, за един час пълниш 150 киловатчаса. За 2,5 часа тази станция може да зареди 375 киловатчаса. Къде ще ги събереш в 57 киловатчаса батерия. Знам че няма толкова глупави хора на света и се заяждаш на дребно, но мен не ми пречи да потвърждавам тази теза, щом те кефи да изглеждаш така.
  • #164
    До 162 ( преди 1 година )
    Аз ти казах колко бързо зареждаш 57квтч батерия пълниш за над 2 часа имполовина до горе.точно на 150кв зарядна станция малко ли ти се виждат.А в къщи 10 часа не ти мърдат
  • #163
    Факт ( преди 1 година )
    Как да има зарядни станции като не се инвесрира в това.Технологията на горивната клетка е изпитана и работи в космоса отпреди 50 години.Просто батериите се налагат изкуствено
  • #162
    MythBuster ( преди 1 година )
    Аз Тесла мога да си взема утре и да си я зареждам в гаража, А в радиус 8 км от мен има три бързи зарядни станции с над 150 киловата мощност на три различни фирми с общо седем колонки, на които мога да заредя бързо дори да трябва да тръгна спешно нанякъде. Ти можеш ли да си вземеш водороден автомобил и къде е най-близката зарядна станция на която да го зареждаш?
  • #161
    Факт ( преди 1 година )
    Факт е че ако вземеш теслата си с 36 години след мене факт е другото е бла бла.
  • #160
    Факт ( преди 1 година )
    Няма как да сравня по голяма кола Мирай с по малка модел 3
fallback
Последни