fallback

Водородът: Обещанията срещу ужаса

Бъдещето на транспорта, или опасен мираж? Мненията за водорода си остават полярни, но технологиите напредват

Вече 86 години една и съща трагична фотография - черно-бяла, едрозърнеста, леко размазана - изниква в главите на всички, когато заговорим за най-обещаващото решение в областта на зелената енергия. Щом стане дума за употреба на водород в транспорта, първо се сещаме за трагедията на дирижабъла "Хинденбург". На 6 май 1937 гордостта на германския въздушен флот, най-големият въздухоплавателен съд с твърда конструкция в историята, се запалва и изгаря като факла при опит за кацане в Ню Джърси. 35 души - пътници и екипаж - загиват.               Причината за трагедията не е ясна и до днес. Мнозина подозират саботаж. Но каквато и да е истината, катастрофата с "Хинденбург" не само слага точка на пътническите дирижабли с водород, но и поставя клеймо изобщо върху практическата употреба на най-разпространения елемент във Вселената. Днес опонентите на  нар. "водородно общество" изтъкват всевъзможни аргументи срещу него - икономически, научни, логистични, геополитически. Но в крайна сметка най-силният им инструмент е подсъзнателният ужас, който образът на горящия цепелин продължава да предизвиква и до днес. Нека се опитаме да обобщим доводите "за" и "против" прехода към водородно задвижване в транспорта.            17 ключови въпроса за водорода (ГАЛЕРИЯ):

     

 

fallback
  • #149
    Факт ( преди 1 година )
    Значи според Митака в коментар 129 ясно е написано че на година от разликата в цената за гориво за изминаването на 20к км ще спечеля 1400 лв.Разликата в цената между двете е 50700 лева в полза на Мирая тоест след 36 години ще изплатя разликата в цената при това спестяване от 1400лева на година.Умен е миташки ясно е че е габровец
  • #148
    Факт ( преди 1 година )
    Умре тос май митичния
  • #147
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,Теслата на Дани е реклама.Влез в някой форум на собственици на електрички и чети,бе Митичен не боли.С 90 км/ч разхода на електричка не пада под 20 квтч/100.
  • #146
    Факт ( преди 1 година )
    Мирая почва от 50к долара Модел ес от 76к долара ама на Миташки му е скъпа първата
  • #145
    Дп 142 ( преди 1 година )
    Мани го митичния толкова е зле горкия че не схваща че при разход 13квтч мощността от 1000коня е само теоретична а не ползва реално толкова.
  • #144
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти попна с Австрия дори не съм я споменавал аз някакъв с ник Австрия каза че е 15 евро
  • #143
    MythBuster ( преди 1 година )
    "До 137 ( преди 19 секунди )Е аз ри дадох за Франция.Що Австрия да е еталон а не Франция.Например" Ами защото ти е толкова акъла! Цената в Германия е 11 евро ама не си ме питал, за да ти кажа. И адреси мога да ти дам но ти тръгна да се заяждаш за Австрия и да лъжеш за 15 евро. Когато фактите са на моя страна мога да ви гъбаркам по цял ден като си нямам работа като в днешния дъждовен ден. Иначе ви затварям устите доста по-бързо когато няма време.
  • #142
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен 13 квтч ти е разхода градско.Извънградско отива на 20 квтч,на магистрала 25 квтч.
  • #141
    До 140 ( преди 1 година )
    Искаш да кажеш че данйите на Тесла са неверни
  • #140
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дани сподели колко харчи неговата Тесла с хиляда коня при градско шофиране когато не може да я настъпва в задръстванията. 13 kW часа на 100 км среден разход. Измерени а не сметнати или обещани от Тесла. Разбира се успява да
fallback
Последни