IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-AMG пенсионира още един модел

CLA 45 S получи прощална версия, наследникът ще е изцяло електрически

През март 2025 Mercedes-Benz представи третото поколение на купебразния седан CLA, който е базиран на платформата MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Сега марката се сбогува с предшественика му, който дебютира през 2019, като изпраща в пенсия „горещите“ версии на седана и комбито Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+.


Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Final Edition


Дилърите на германският производител вече започнаха да приемат поръчки за „напомпаните“ седан и комби с добавянето на Final Edition. Първите клиенти ще получат автомобилите си в началото на следващата година. Компанията обаче не разкрива цените за специалната версия.

Прощалните 4- и 50врати варианти на Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ получават каросерия в нюанси Manufacturer Mountain Gray Magno или Night Black Uni. Черно-жълти графики са разположени върху корпусите на външните огледала, както и върху предните врати, като те представляват изображение на индекса на модела. Освен това, специалните седан и комби имат 19-инчови матово черни лети джанти с контрастиращо жълто AMG лого и лавров венец на главините.


Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Final Edition


Прощалният модел получава също лъскави черни спирачни апарати с бели AMG лога и потъмнени хромирани ауспуси, като и двата варианта на модела ще се предлагат с пакетите AMG Night Plus и AMG Aerodynamics Plus. Те включват допълнителни черни и потъмнени хромирани елементи, както и по-голям сплитер в долната част на предната броня, голям фиксиран заден спойлер на седана / уголемен спойлер на капака на багажника на комбито и различен дифузьор в долната част на задната броня.

Интериорът е оборудван със седалки AMG Performance, които са с черна тапицерия от MB-Tex и микрофибър с ярко жълти вложки и подобни контрастни шевове, а облегалките за глава са с бродиран надпис с индекса на модела – „45 S“. Воланът е тапициран с кожа напа и микрофибър с жълти шевове. Подобни цветни елементи присъстват по панелите на вратите, подовите стелки и праговете на вратите.


Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Final Edition


Под капака на Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Final Edition се намира 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, мощност 421 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм. Този двигател е сдвоен с осемстепенна трансмисия с двоен съединител. Независимо от типа на каросерията, Mercedes-AMG CLA 45 S ускорява от нула до 100 км/ч за 4,1 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 270 км/ч.

Що се касае до третото поколение на Mercedes-Benz CLA, което вече е на пазара, той също ще получи AMG-версия. Заради новите стандарти за вредни емисии обаче 2,0-литровият турбомотор, който е и най-мощният 4-цилиндров двигател в света, също ще бъде изпратен в историята. А новият AMG-вариант ще получи изцяло електрическо задвижване.


Още снимки на прощалната версия - вижте в галерията:


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 5 месеца )
    Мерц са тотално изгубени в превода. Пускат малки двигатели с много хибридизация - не вървят. EV- тата им седят непродадени, прецакват AMG бранда с някви измишльотини... Решават че ще правят големи бензини, после пак обръщат на гооолямото бъдеще на EV. Шефа им се оплаква от работната ръка в Германия, предлага завишени данъци и цени на горивата за ДВГ, като принуда да се купуват EV?! Е, аз ако съм акционер ще отида и ще гръмна някой там. А отстрани изглеждат просто толкова смешно.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    те меринджеите не знаят колко колела има един автомобил вие за техноложия говорите
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А-класа АМГ с този 2.0 мотор и без това беше доста бутикова ниша. НО по фрапиращото в случая е, че или няма връзка между отделите в МБ или съобщенията оттам са спроед това с коя част нагоре са стнали или са на база лични размисли. .. Вчера СЕО признава за Е-провал, провал на хибриден АМГ.. днес наследника ще е Е?! Я пак..