IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Проблем за Mercedes - никой не иска електрическата G-Class

За да намали щетите, компанията ще сложи ДВГ на умаления вариант на всъдехода

Не всяка автомобилна икона се превръща лесно в електромобил, независимо от това с каква реклама върви с него. В това се убеждава и Mercedes-Benz, където вдигнаха много шум около електрическата G-Class, но се оказа, че купувачите не искат да чуят за нея. Продажбите са толкова лоши, че производителят от Щутгарт обмисля сериозна промяна - бъдещата бейби G-Class (умалена версия на легендарния всъдеход) да получи и ДВГ, въпреки че първоначално за нея беше предвидено само електрическо задвижване.


Mercedes-Benz G-Class EQ


Изцяло електрическият G580 с EQ технология беше представен миналия април, но нещата не вървят план, съобщава германския Handelsblatt. Според информацията на изданието "колата тежи като воденичен камък на дилърите", като се цитира един от изпълнителните директори на Mercedes, която определя електромобила като "пълен провал".

Друг източник на изданието добавя: "Това е нишов модел. Производствените цифри са много ниски." А данните от продажбите подкрепят тези твърдения - до края на април са продадени само 1450 бройки в Европа, 61 в Южна Корея и 58 в Китай. Най-стряскащото за Mercedes обаче е, че на основен пазар - този в САЩ, досега не е продаден нито един екземпляр.


Mercedes-Benz G-Class EQ


И докато електрическата G-Class седи при дилърите, вариантите с ДВГ се радват на голям интерес. Техните продажби са седем пъти по-големи, твърди Handlesblatt. И за разлика от EQS и EQE, за лошото представяне на G-Class EV не може да бъде обвинен скучния дизайн, защото всъдеходът изглежда по същия начин като модела с ДВГ.

Единственото логично обяснение е, че електрическият вариант е много по-малко полезен при теглене спрямо бензиновия, като в същото време има и сравнително малък пробег с едно зареждане - 385 км. Освен това купувачите на луксозни автомобили все още не са убедени в предимствата на електрическата мощност и предпочитат традиционното задвижване с бензинов двигател.


Mercedes-Benz G-Class EQ


Всичко това кара Mercedes да предприеме и драстични мерки, за да намали щетите от слабите продажби на модела. Компанията вече обяви, че ще инвестира повече в ДВГ, но едновременно с това ще представи и нови електромобили. Един от тях е предстоящата "бебешка G-класа", но източниците на Handelsblatt в Mercedes твърдят, че производителят от Щутгарт сериозно обмисля адаптирането на новия SUV към хибридно задвижване. Технически това няма да бъде проблем, тъй като мини G-Class ще използва платформата MMA на компанията. Тя е в основата на новия CLA, който получи както електрически, така и горивен вариант.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Anordnung ( преди 6 месеца )
    Бях наскоро в Германия. В един малък град различни дилъри бяха изкарали на площада коли, нещо като автошоу. През 20 метра бяха електрическата G-klasse, Ineos Grenadier и Dacia Bigster. Най-много хора се тълпяха около Dacia-та, после около G-klasse и най-малко около Ineos-a. За мен това е показателно. Факт е, че нямаше бензинова и дизелова G-klasse.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Искам електрическа G calss-a. Не ги купуват шюзащото струва 350 000лв. 63 струва 400хил. Е Който има да извади парите не го еня, че ще гори 20 на сто градско
  • #13
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Карам си на ток ( преди 6 месеца )
    И ми дреме за файтонджиите с двг... живота в миналото е безопасен
  • #12
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 6 месеца )
    Мерцедес продължава да настъпва една и съща мотика и всеки път се изненадват като ги фрасне по мутрата... хората с пари не искат ЕЛ искат голям V8 под капака и да трещи! Що касае сериозния офроуд - не, не ти трябва ел! Въпреки "контрола", при ел имаш "мигновен" приток на въртящ момент, за офроуд ти трябва мощността да идва прогресивно, да можеш да я изграждаш според препятствието - не всичко е "Poweeeer" както крещи Кларксън...
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Електрическото 4х4 има повече предимства на асфалт при движението с висока скорост отколкото при офроуд автомобил. Затова е приложимо за спортни коли.
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Това че е прецизно управлението на всяко колело и че може да въртиш колелата с различна скорост и в различни посоки не значи нищо. Няма да стане по проходима джипката. В реални офроуд условия механичните твърди блокажи на диференциалите вършат достатъчно добра работа. Освен това всички които имат представа от офроуд знаят че лебедката често е по важна от блокажите. Щото колкото и да е добро управлението на колелата като окопаеш и опреш по корем в кал/сняг няма мърдане. Само лебедката спасява.
  • #9
    5 rate up comment 10 rate down comment
    до 3 ( преди 6 месеца )
    По неправилно мнение трудно можеше да изкажеш. Електрическото 4х4 превъзхожда значително което и да е механично. Има мигновена реакция, изключително фин контрол и функционалност, която просто няма как да се реализира с един ДВГ опред. Проблемите засега са масата и пробегът. Но те са въпрос на броени години да бъдат решени.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    mladezh ( преди 6 месеца )
    Когато имаме "уанаби новина" и сме готови да напишем/препишем пълните глупости на "уанаби-журналист" разчитайки на клик-байт - нещата са шоГ и боНбаИначе, няма как да бъде обяснена шокиращата лъжа и тъпотия, как "..Най-стряскащото за Mercedes обаче е, че на основен пазар - този в САЩ, досега не е продаден нито един екземпляр." Особено, при положение, че лично съм засичал поне стотина "електрически" Геги (във всички щати на САЩ които посетих)... и познавам поне десетина собственици на модела.
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    7 ( преди 6 месеца )
    Искам да кажа, че покупката на G класа е винаги, чисот емоционална. Особено сега, след колосалния провал на Cybertruck, идеята за SUV-та и пикапи на ток, просто не е привлекателна.
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    G класата, макар в 90% от времето да се позлва, за да те закара до салона за красота, до ресторанта или пред офиса, който в ценътра на града, все пак има реноме на "Здрав автомобил". Каращият никога през живота си, може и при дъждовно време, да не излиза с него, но икса да усеща, че това е кола, която може да мине през течаща река и да изкачи 50 градусов прашен баир, да минава през камънаци и че с две туби бензин, ще минеш отвсякъде. Тока, за добро или лошо, просот не дава тоя образ ...