През 2024 година в Есипово (Московска област) беше произведена цяла партида от Mercedes-Benz GLS, които след това стигнаха и до дилърите на марката в Русия. Оказва се обаче, че заради ограниченията от централата на германския производител автомобилите не могат да бъдат регистрирани с VIN-номер на марката. И това накара производителят да прибегне до необичаен метод, за да може кросоувърите да се движат по пътищата.
В момента Mercedes-Benz GLS, моделна година 2024, се продава на руския пазар срещу 19 млн. рубли (малко над 400 000 лева) за версията GLS 400 d. Бъдещите собственици обаче ги очаква неприятна изненада - колите, сглобени в Есипово, не са с оригинален VIN, а получават идентификатор EDM167923RA00. И така се регистрират в руския КАТ като "Без марка" MB GLS 400 d 4Matic.
В същото време номерът на каросерията е идентичен с този на VIN-кода на Mercedes-Benz GLS, сглобявани в Русия преди въвеждане на санкциите срещу страната заради нападението над Украйна. Разминаване обаче има в годината на производство, тъй като руските коли слязоха от конвейера през 2024, но използват стари комплекти и оборудване - още от преди 2023, когато Mercedes обнови сериозно модела.
Все още не е ясно какво ще се случва с руските GLS, тъй като дилърите нямат достъп до официалните системи на германския производител, а това със сигурност ще затрудни обслужването. Подобно е положението и с BMW, където също не признават тайно сглобените в Русия автомобили, за които са използвани комплекти от 2022.